طلا و جواهر

فروش طلای آب شده در بازار

فروش طلای آب شده

اجرت و کارمزد مصنوعات طلا باعث شده تا امروزه اکثر مردم خرید طلای آب شده را به سکه یا زیورآلات ساخته شده از آن ترجیح دهند. اما خرید و فروش طلای آب شده در بازار با ریسک فراوانی همراه است چراکه تنها افراد متخصص می‌توانند عیار طلای آب ‎شده را تشخیص دهند. همچنین برخی از انواع معاملات طلای آب شده غیرقانونی بوده و ممکن است خریداران بی‏اطلاع با انجام چنین معاملاتی به دردسر بیفتند.

در ادامه به بررسی انواع معاملات طلای آب شده می‎پردازیم؛ اما پیش از آن بهتر است تعریفی از طلای آب شده را خدمتتان ارائه دهیم.

فروش طلای آب شده

منظور از فروش طلای آب شده چیست؟

خرید و فروش طلای آب شده در بازار ایران سابقه طولانی دارد اما در گذشته مردم در این بازار سهمی نداشتند و اغلب طلافروشان و کارخانجات طلا چنین معاملاتی را انجام می‌دادند. اما در حال حاضر مردم برای سرمایه‏گذاری یا ساخت زیورآلات دست‎ساز به خرید طلای آب شده روی آورده‌اند. اما منظور از طلای آب شده چیست؟

زمانی که افراد برای فروش طلای دست دوم خود اقدام می‎کنند، بازاریان این نوع مصنوعات را به کارگاه یا کارخانجات طلاسازی می‏فروشند. سپس این مصنوعات در کوره ریخته‎گری مخصوص طلا ذوب شده و در قالب‎هایی با ابعاد و اندازه‎های مختلف سرد می‏شوند.

نحوه تشخیص عیار طلای آب شده

یکی از مهم‎ترین دلایلی که باعث می‎شود معاملات طلای آب شده با ریسک همراه باشد، عدم تشخیص صحیح عیار آن توسط افراد عادی است. در واقع ممکن است مصنوعاتی که با یکدیگر ذوب می‎شوند دارای عیار متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند و به همین دلیل عیار طلای آب شده همیشه ۱۸ عیار یا ۷۵۰ نخواهد بود. البته در کارخانجات معتبر با استفاده از فلزات دیگر از جمله نقره و یا سکه‎های ۲۲ عیار، عیار طلای آب شده را تنظیم می‎کنند. اما در حین خرید این نوع طلا بهتر است حتما از طریق فروشگاه‎های معتبر اقدام کرده یا با متخصصان مربوطه مشورت کنید.

مطالعه بیشتر: خرید طلا کمتر از یک گرم!

نحوه تشخیص طلای آب شده اصل

در بازار خرید و فروش طلای آب شده احتمال تقلب و کلاهبرداری زیاد است. به همین دلیل حتماً باید کد ری‎گیری درج شده روی بدنه طلای آب شده را بررسی کنید. در واقع پس از ذوب مصنوعات طلا و تبدیل آن به طلای آب شده، عیار طلای آب ‎شده را اندازه‎گیری کرده و کدی چندرقمی را روی بدنه آن حک می‎کنند. به این‎کار انگ زدن می‎گویند و خریداران می‌توانند با بررسی این کد و تماس با مرکز ری‎گیری، عیار طلای آب شده را به دست آورده و در رابطه با اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند.

روش‎های خرید و فروش طلای آب شده

روش‎های مختلفی برای خرید و فروش طلای آب شده وجود دارد که اکثر آن‎ها زیرمجموعه دو روش زیر هستند:

  • معاملات نقدی طلای آب شده
  • معاملات کاغذی طلای آب شده

معاملات نقدی، جزء معاملات قانونی هستند اما معاملات کاغذی اغلب به صورت غیرقانونی انجام شده و در آن‌ها احتمال تقلب زیاد است. معاملات کاغذی دارای انواعی هستند که در ادامه به معرفی تیتروار آن‌ها خواهیم پرداخت:

معامله شرطی

معامله امروزی

معامله فردایی

معامله شنبه‎ای

با توجه به اینکه فروش طلا به روش کاغذی کاملاًغیرقانونی است از توضیح آن‌ صرف نظر کرده و تنها به شرح معاملات نقدی می‎پردازیم.

خرید و فروش طلای آب شده

معاملات نقدی طلای آب شده

زمانی که خریدار و فروشنده بر سر طلای آب شده‎ای که دارای انگ و عیار مشخص است معامله می‎کنند و خریدار ارزش مادی آن را به صورت نقدی و در همان روز پرداخت می‌کند به آن معامله نقدی گفته می‏شود. این روش کاملاً قانونی است و دارای ریسک بسیار کمی می‎باشد بنابراین اگر به تازگی وارد این‎نوع بازار معاملاتی شده‌اید، حتماً معاملات خود را به روش نقدی و از طریق فروشندگان معتبر انجام دهید.

خرید و فروش طلای آب شده یا مصنوعات طلا؟

اگر هدف شما از خرید و فروش طلای آب شده سرمایه‎گذاری در بازار طلا است، توصیه می‎کنیم تا این روش را با خرید سکه، شمش یا مصنوعات طلا مقایسه کنید.

توصیه ما به افرادی که دارای سرمایه قابل توجه‎ای هستند، خرید سکه و شمش است چراکه شمش و سکه جزء کالاهای معتبر شرکتی هستند و در طولانی‎مدت سود خوبی را به همراه خواهند داشت. اما در مقایسه بین طلای آب شده و مصنوعات طلا، طلای آب شده گزینه مناسب‎تری است چراکه با خرید آن نیازی به پرداخت مالیات، اجرت و کارمزد بالا نیست. البته با توجه به ریسک بالای این‎نوع معاملات توصیه می‎کنیم تا برای خرید طلای آب شده از فروشگاه‎های معتبر از جمله فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اورو اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات کامل‎تر با شماره ۰۲۱۷۶۶۸۰۹۶۲ تماس گرفته و از کارشناسان این فروشگاه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

3 دیدگاه در “فروش طلای آب شده در بازار

  1. مریم گفت:

    جالب و مفید بود. خیلی سخته اعتماد برای خرید طلا آب شده چون نمیشه عیارش رو فهمید

  2. امیر گفت:

    خیلی ممنون از اطلاعات شما

  3. محمد ملک گفت:

    آبشده اگه ری گیری معتبری را به خودش محک بزنه خیلی اعتمادش بالا میره درصورتیکه ری گیری های نامعتبر ارزش آبشده را به ازای هر پانچ نقدی کمی افزایش قیمت میدهند که در بازار منطقی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *