برند های مطرح طلا و جواهر

برند طلا و جواهر گرَف Graff

برند گرَف Graff

برند گِرَفْ (Graff)، یک برند خیلی شیک و High Level است که جالبیش اینه که خیلیا به اندازه برندهای که تا حالا دربارشون صحبت کردیم  اسمشو نشنیدن… دلیل اصلیشم اینه که تخصصش رو جواهرات خیلی مرغوب و همینطور گرون قیمت یا به قول خودمون لاکچری هستش.

گرف یک جواهر فروشی چند ملیتی انگلیسیه که تو لندن مستقر است. این شرکت در سال ۱۹۶۰ توسط جواهرساز انگلیسی، لورنس گرَف تأسیس شد، فعالیت‌های گرف شامل طراحی، ساخت و توزیع خرده فروشی جواهرات و ساعت‌هاست.

گرف به فرآیند کیمبرلی پایبنده یعنی هرگز آگاهانه الماس های خشن راکه از مناطقی که این امر باعث تضاد درگیری یا رنج های بشری می شه، خریداری و معامله نمی‌کند.

اکثر الماس های گرف با شماره های ردیابی انحصاری موسسه Gemological America (GIA) حکاکی شده، با چشم غیر مسلح نامرئیه و این امکان را می‌دهد که مبدا آنها را ردیابی شه.

به خاطر این میگیم که کمپانی گرف خیلی خاصه چون یکی از کمپانی‌هایی هست که جواهرات و الماس های بسیار خاص و همینطور با وزن های بالا و همینطور رنگ‌های خاص (Fancy Color) رو میفروشه و توی محصولاتش بکار میبره. که در ادامه چندتاشون رو معرفی می‌کنیم.

یک الماس با برش امرالد مربعی با وضوح بالا ۳۰۲.۳۷ قیراطی. این سنگ تراشیده شده از سنگ اصلی بنام Lesedi La Rona است که توسط گراف در سال ۲۰۱۷ خریداری شده و در سال ۲۰۱۹ برش داده شد. برش اصل سنگ هم ۶۶ سنگ کوچک‌تر تولید کرده، که به گفته گرف، این سنگ بزرگترین، بالاترین وضوح و بالاترین الماسه که تا کنون توسط موسسه سنگ شناسی آمریکا (GIA) طبقه بندی شده.

گرف بیش از ۵۰ فروشگاه در سراسر جهان از جمله نیویورک، لاس وگاس، ملبورن، مونت کارلو، کورچول، کیف، پکن و تایپه داره و همینطور دفاتر شرکتی در لندن ، نیویورک ، ژنو ، هنگ کنگ و توکیو.

سرقت بزرگ گرف

یه چیز جالب دیگه اینکه از این برند سرقت جالبی رخ داد. سرقت در ۶ اوت ۲۰۰۹ اتفاق افتاد، هنگامی که دو مرد به عنوان مشتری وارد محوطه Graff Diamonds در نیو باند خیابان لندن میشن و جواهرات به ارزش تقریبا ۴۰ میلیون پوند (۶۵ میلیون دلار آمریکا) به سرقت میبرن و در اون زمان بزرگترین سرقت سنگهای قیمتی و دومین سرقت بزرگ انگلیس پس از سرقت ۵۳ میلیون پوندی به انبار Securitas در کنت بود. سارقان در مجموع ۴۳ مورد از جواهرات، شامل حلقه‌ها، دستبندها، گردنبندها و ساعت رو بردن. که فقط یک گردنبند بیش از ۳.۵ میلیون پوند ارزش داشته و هنوز هیچ یک از جواهرات مسروقه کشف نشده. ببین چه مخی داشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *