گوشواره

انواع گوشواره های طلا

انواع گوشواره های 2طلا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گوشواره‌ها اولین بار توسط مردان و در اوایل عصر برنز پوشیده شدند. در زمان سلسله هخامنشی نیز (۵۵۰ تا ۳۳۰ سال قبل از میلاد) جنگجویان امپراطوری پارس گوشواره می‌انداختند.

در حالی که انداختن گوشواره در شرق همچنان محبوب بود، در غرب چندان استقبالی از آن نمی‌شد و حتی تا اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، پوشیدن گوشواره نامناسب تلقی می‌شد. در آن زمان، افرادی که بیشتر با مد پیش می‌رفتند، از سرپوش‌های مخروطی که گوش‌ها را می‌پوشاند استفاده می‌کردند.

 

انواع گوشواره های طلا

امروزه گوشواره یکی از رایج ترین انواع جواهرات در سراسر جهان است. گوشواره‌ها انواع بسیار گوناگونی دارند و حتی در برخی فرهنگ ها، نوع گوشواره و اینکه در کدام گوش آن را انداخته اید، می‌توانند معنی‌های متفاوتی داشته باشند.

انتخاب اینکه از چه نوع گوشواره ای استفاده کنید، به موارد زیادی از جمله سبک شخصی شما، موقعیت، فرهنگ و البته به شکل صورت شما بستگی دارد. گوشواره‌ها با سبک ها، اندازه‌ها و طول‌های مختلف، می‌توانند برخی ویژگی‌های صورت شما را برجسته تر کنند، بنابراین مهم است که بدانید نوع مد مورد نظرتان چه سبکی دارد تا آن را با استایل خود بهتر مطابقت دهید. در این پست برای آشنایی هرچه بیشتر شما با انواع گوشواره‌های طلا، ۱۳ نوع از محبوب‌ترین گوشواره‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

گوشواره‌های طلا کلاسیک

به طور کلی می‌توان جواهرات و از جمله گوشواره‌ها را به دو دسته ی کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. انواع کلاسیک گوشواره در طول زمان آزمایش خود را پس داده اند و امروزه مانند دهه‌های قبل، مد روز به نظر می‌رسند. این گوشواره‌ها، محبوب و مناسب انواع محیط‌ها از اداری و رسمی تا مراسم و میهمانی هستند.

  • گوشواره‌های میخی الماس

هیچ گوشواره ای بیشتر از گوشواره‌های میخی الماس محبوب و در مد بی انتها نیستند. این نوع گوشواره حداقل دارای یک الماس است که معمولا در لاله گوش قرار می‌گیرد. با وجود اینکه انواع گوناگونی از گوشواره‌های میخی الماس با برش‌های بیضی مدرن، کوسن‌ شکل، یا قلب وجود دارد، الماس‌های گرد محبوب ترین گزینه‌ها هستند.

  • گوشواره‌های مرواریدی

گوشواره‌های مرواریدی که یادآور زرق و برق کلاسیک هالیوود است، با درخشش ظریف خود زیبایی بی نظیری دارند. گوشواره‌های مرواریدی را می‌توان به صورت میخی یا مدل‌های آویز استفاده کرد.

با وجود انواع گوناگونی از مروارید‌های مرغوب، اعم از مرواریدهای آب شیرین، ارگانیک و یا دارای رنگ رنگین کمانی طبیعی، گوشواره مروارید متناسب با هر سبک و موقعیتی وجود دارد.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره حلقه ای

گوشواره‌های حلقه ای، ترکیبی کامل از ظرافت و جسارت هستند. این نوع گوشواره‌، بسته به طول، ضخامت و تزئینات آن‌ها می‌توانند اکسسوری برازنده ای برای شما باشند. گوشواره‌های حلقه ای سنتی معمولا به شکل گرد هستند؛ اما امروزه این نوع گوشواره‌ها تنوع بالایی پیدا کرده اند و می‌توان انواع مختلف مربعی، بیضی شکل و مثلثی از آن را پیدا کرد.

  • گوشواره‌های لوستری

این نوع گوشواره‌ها معمولا از ظرافت بالایی در طراحی برخوردارند به همین دلیل نام آن‌ها لوستری است. این گوشواره‌ها به دلیل ظاهر مجللی که دارند، بسیار محبوب هستند. گوشواره‌های لوستر، می‌توانند دارای سطح و اندازه‌های مختلفی از تزئینات و جواهرات باشند. معمولا با مدل مو‌های جمع، از این گوشواره استفاده می‌کنند تا فضای خالی پایین گوش را با درخشش خود زیبا کند.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره‌های قطره ای یا آویز

گوشواره‌های قطره ای نسخه ساده گوشواره‌های لوستر هستند و آنها را به گزینه ای ساده و شیک برای پوشیدن در روز تبدیل می‌کند. گوشواره‌های قطره ای به جای تزئینات زیاد، فقط دارای یک زنجیره ساده یا ساقه فلزی هستند و در نهایت به طرح‌های جذاب مانند حکاکی‌های طلایی، مرواریدهای براق و یا خوشه‌‌ای درخشان سنگ‌های قیمتی در زیر گوش می‌رسند.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره اشکی

مشابه گوشواره‌های قطره‌ای، گوشواره‌های اشکی به صورت آویزان و در زیر گوش قرار می‌گیرند و با توجه به نامشان، دارای طرحی به شکل اشک هستند. این نوع گوشواره‌ ممکن است دارای یک سنگ قیمتی مانند الماس که به شکل اشک برش داده شده است، تزیین شود و یا به شکل اشکی طولانی و بدون سنگ‌های تزئینی باشند.

  • گوشواره‌های کلیپسی

هرگز این تصور را نداشته باشید که گوشواره‌های کلیپسی مخصوص بچه‌ها هستند؛ بسیاری از بزرگسالان که تمایلی به سوراخ کردن گوش ندارند، از این گوشواره‌ها استفاده می‌کنند. هر چقدر که تعجب آور به نظر می‌رسد، اما در آمریکا از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰، عمدتا از گوشواره‌های کلیپسی استفاده می‌شد؛ زیرا سوراخ کردن گوش را امری نامناسب می‌دانستند. امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های جواهرات لوکس مانند Chanel، گوشواره‌های کلیپسی مدرن در سبک‌های بی شماری وجود دارد.

انواع گوشواره‌های طلای مدرن

 

سبک‌های جواهرات همواره در حال تکامل است. گوشواره‌های مدرن و مد روز، با طرح‌های تازه خود، تعریف جدیدی از زیبایی این اکسسوری جذاب دارند. پس بهتر است که با چند نوع از این جواهرات مدرن آشنا شویم.

  • گوشواره‌های خوشه ای

گوشواره‌های خوشه‌ای، معمولا دارای یک خوشه از الماس برای ایجاد الگوهای هندسی منظم یا نامنظم هستند. این گوشواره‌ها می‌توانند به اندازه ی گوشواره‌های میخی الماس، خیره کننده و دوست داشتنی باشند. در برخی از گوشواره‌های خوشه‌ای، یک الماس بزرگ تر در مرکز قرار می‌گیرد و با خوشه‌های ریز تر الماس و یا سایر سنگ‌های زینتی در بر گرفته می‌شود. این نوع گوشواره‌ها معمولا با شکست نور در تعداد زیادی سنگ زینتی، هاله‌ی نورانی زیبا و خیره کننده ای ایجاد می‌کنند.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره‌های نخی یا بخیه‌ای

این نوع گوشواره با ظاهری مینیمالی، معمولا دارای یک زنجیر باریک و طولانی است که در انتها به یک آویز می‌رسد. در سر دیگر این زنجیر، یک میله ی نازک وجود دارد که گوشواره به وسیله ی همان میله وارد لاله گوش می‌شود. در صورت داشتن چندین سوراخ بر روی گوش، گوشواره بخیه می‌تواند یک انتخاب جذاب برای شما باشد. آویز گوشواره نیز می‌تواند از جنس مروارید، سنگ‌های قیمتی یا یک شکل هندسی از طلا باشد تا با لطافت زنجیر، تضاد زیبایی ایجاد کند.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره‌های کاف

این نوع گوشواره معمولا به صورت یک حلقه‌ی صلب هستند و از یک بخش باز، غضروف گوش را در بر می‌گیرند، لذا این نوع گوشواره معمولا به سوراخ گوش نیازی ندارد. این نوع گوشواره می‌تواند به صورت یک نیم حلقه ی طلای ساده باشد یا دارای سنگ‌های تزیینی و آویز‌های فلزی باشد. گوشواره‌های کاف معمولا با موهای بسته به سمت بالا، موهای کوتاه و بطور کلی حالتی که مو‌ها در اطراف گوش نباشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معمولا این گوشواره‌ها به صورت جفت فروخته نمی شوند و نکته ای که در مورد خرید آن‌ها باید در نظر بگیرید این است که حتما محکم در گوش شما قرار بگیرد وگرنه در هنگام استفاده، به راحتی گم می‌شود.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره‌های حلقه‌ای کوچک یا فشرده

این نوع گوشواره بر خلاف گوشواره‌های حلقه ای که می‌توانند در سایز‌های مختلف باشند، دارای یک حلقه ی بسیار کوچک می‌باشد که لاله ی گوش را در آغوش می‌گیرد. این گوشواره معمولا ضخیم تر از گوشواره حلقه‌ای است و می‌تواند ردیف‌هایی از الماس و سایر سنگ‌ها را برای درخشش بیشتر در خود جای دهند. باز و بسته شدن این گوشواره از طریق یک لولای تعبیه شده بر روی آن انجام می‌گیرد.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره زیر لاله گوشی

یکی از مدل‌های گوشواره که اخیرا ترند جهانی شده است، گوشواره زیر لاله گوشی است. این گوشواره از دو بخش تشکیل شده است: ۱. یک گوشواره میخی ساده که در جلوی لاله گوش قرار می‌گیرد ۲. آویزی که از پشت لاله گوش آویزان می‌شود و در نهایت به صورت ردیفی در زیر لاله گوش نمایان می‌شود تا انحنای آن را به نمایش بگذارد.

معمولا این دو بخش از هم جدا هستند و می‌توان از گوشواره به صورت میخی ساده نیز استفاده کرد، که این توانایی تغییر مدل یک مزیت به حساب می‌آید. طرح آویز زیر لاله گوش می‌تواند بسیار متنوع باشد اما معمولا در اشکال گل، ستاره و غیره است.

 

انواع گوشواره های طلا

 

  • گوشواره‌های منگوله ای

گوشواره‌های منگوله ای دارای تنوع بالایی از نظر ترکیب متریال مختلف از جمله ابریشم، نخ گلدوزی، مهره‌ و غیره با طلا هستند. این گوشواره‌ها معمولا ظاهری رنگارنگ و فانتزی دارند. اگر به دنبال جواهراتی هستید که به طور بازیگوشانه از ترکیب رنگ‌ها و مواد مختلف استفاده کرده است، گوشواره‌های منگوله‌ای می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

 

انواع گوشواره های طلا

 

برای خرید گوشواره های طلا و انواع دیگر گوشواره اینجا را کلیک نمایید.

 

اورو گالری – فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *