نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

چگونه انگشتر تنگ را از دست خارج کنیم؟

انگشتر تنگ

 انگشتر یا حلقه یکی از زیورآلات زیبا و پرطرفدار در بین بانوان است؛ به همین خاطر باید در انتخاب سایز مناسب دقت بسیار زیادی را به کار گرفت. به‌طوری‌که نه آن‌قدر گشاد باشد که به‌راحتی از دست خارج شود، نه آن‌قدر تنگ باشد که نتوانید آن را دور انگشت حرکت دهید. شاید این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد که انگشتری را دست کرده‌اید، ولی برای خارج‌کردن آن دچار مشکل شده‌اید.

این مسئله گاهی وقت‌ها به‌قدری بغرنج می‌شود که مجبور هستید یا انگشتر را قطع کنید یا برای بیرون آوردن آن و جلوگیری از آسیب بیشتر به انگشت به پزشک مراجعه کنید؛ اما به‌غیراز این راهکارها، روش‌های دیگری هم برای خارج‌کردن انگشتر تنگ بدون آسیب به دست یا انگشتر وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

راهکارهای خارج‌کردن انگشتر تنگ طلا از انگشت

انگشتر تنگ طلا

شما می‌توانید با چند روش ساده و بدون آسیب به دست یا انگشتر به‌راحتی اقدام به درآوردن انگشتر تنگ از دستتان کنید. در ادامه ما به روش‌های مختلف اشاره می‌کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه کامل شود.

روش اول

 اگر انگشت دستتان به‌خاطر تنگی بیش از حد انگشتر و یا حرکات اضافی که برای خارج‌کردنش انجام داده‌اید، دچار تورم نشده باشد به‌راحتی می‌توانید با این روش انگشتر تنگ را از دستتان خارج کنید. به این صورت که به کمک انگشت شصت و سبابه اقدام به چرخاندن انگشتر در انگشتتان کنید.

این حرکات را بدون اعمال فشار به دست یا انگشتر انجام بدهید و هم‌زمان با دوران انگشتر، آرام‌آرام آن را به سمت بالا هدایت کنید. خواهید دید که با کمی حوصله به‌راحتی می‌توانید کار خارج‌کردن انگشتر را با این روش انجام دهید.

روش دوم

 در این روش می‌توانید با کمک‌گرفتن از ژل‌های روان‌کننده، روغن‌های چرب و مایعات شست‌وشو به‌راحتی اقدام به این کار کنید. به این صورت که انگشتان را به محلول‌های فوق آغشته کرده و با ماساژ آن روی هر دو و حرکت چرخشی هم‌زمان انگشتر، اقدام به خارج‌کردن آن از انگشتتان کنید.

خوبی این روش این است که کمترین آسیب را به انگشت وارد خواهد کرد. روغن وازلین، لوسیون‌های دست، مایع ظرفشویی، کف‌صابون و… را می‌توانید برای این روش به کار بگیرید.

روش سوم

 یکی دیگر از راهکارهای ساده، استفاده از آب سرد است. ازآنجایی‌که دست به‌خاطر فشار حلقه انگشتر تنگ تحریک و متورم شده است، می‌توانید با قراردادن چنددقیقه‌ای انگشت خود درون آب سرد این تورم را رفع کنید و بدون آسیب به دست یا انگشترتان به‌راحتی آن را از دست خارج کنید.

خارج کردن انگشتر تنگ

روش چهارم

 در این روش احتیاج به نخ دندان خواهید داشت. نخ دندان را بدون اعمال فشار دور انگشتتان و تا زیر انگشتر بپیچید و بعد به‌آرامی آن را به سمت بالا بکشید. توجه داشته باشید که اگر نخ را بیش از حد محکم دور انگشتت خود بپیچید، کبودی و درد در این ناحیه ایجاد خواهد شد.

برای اطمینان بیشتر می‌توانید بعد از اینکه نخ را دور انگشت پیچیدید، روی آن را با روغن وازلین یا هر چیزی که این کارایی را داشته باشد، چرب کنید تا باعث روان‌تر شدن سطح نخ و خروج راحت انگشتر تنگ از دست شود.

روش پنجم

 ازآنجایی‌که انگشت در شرایط سعی و تلاش برای خارج‌کردن انگشتر ممکن است دچار تورم شود، در کنار قراردادن آب سرد که در روش‌های قبل به آن اشاره کردیم می‌توانید چند دقیقه بازوی دست خود را در امتداد شانه‌ها و روبه‌بالا قرار دهید. با این کار تورم انگشت می‌خوابد و به‌راحتی می‌توانید انگشتر تنگ را از انگشت خود خارج کنید.

روش ششم

 درصورتی‌که با هیچ‌کدام از این راهکارها موفق به خارج‌کردن انگشتر نشدید، هیچ راه‌حل دیگه‌ای به جز مراجعه به طلاساز نیست. در چنین مواردی طلاساز با استفاده از ابزاری مثل دریل کوچیک و سوهان‌های مخصوص حلقه این مشکل را حل خواهد کرد.

اگر انگشتر بیش از اندازه تنگ نشده باشد، بدون آسیب به انگشتر به‌راحتی آن را از انگشت شما خارج می‌کند؛ اما اگر مشکل خیلی حاد باشد هیچ راه‌حلی به جز شکستن انگشتر وجود ندارد. برای خارج‌کردن انگشتر تنگ با این روش، طلاساز یک قطعه محافظ بین انگشت و انگشتر قرار می‌دهد تا دریل و سوهان باعث آسیب به هیچ کدوم نشود و با استفاده از این دو ابزار و حرکات مخصوص اقدام به خارج‌کردن انگشتر خواهد کرد.

کلام آخر

گیرکردن انگشتر در انگشت می‌تواند به دلایل مختلفی به وجود بیاید. یکی از این موارد مربوط به گذر زمان و رشد انگشت است که باعث تنگ شدن انگشتر در دست می‌شود. چاق شدن، بیماری و خیلی موارد دیگر می‌تواند دلایل به‌وجودآمدن این مشکل باشد؛ اما چیزی که در این شرایط خیلی اهمیت دارد، خارج‌کردن انگشتر تنگ از دست است.

چرا که باعث کبودشدن انگشت می‌شود که به دلیل عدم خون‌رسانی به این نقطه به وجود می‌آید. ضمن اینکه ممکن است لبه تیز انگشتر باعث ایجاد زخم انگشت شود که این مشکل به‌خودی‌خود می‌تواند سرمنشأ عفونت در این ناحیه و تورم بیشتر شود. به همین خاطر باید هر چه سریع‌تر این مشکل را به کمک راه‌حل‌هایی که در مقاله به آنها اشاره کردیم رفع کنید.

خروج از نسخه موبایل