طلا و جواهر

چرا ظاهر دکوراسیون طلا فروشی مهم است؟

دکوراسیون طلا فروشی

دکوراسیون طلا فروشی

طلا یک کالای لوکس و محبوب در میان انسان‌ها است. دکوراسیون طلا فروشی در میزان جذب مشتری بسیار موثر است. معمولا ظاهر لوکس این فروشگاه‌ها باعث ایجاد موفقیت آن‌ها در میزان فروش طلا می‌شود. جزئیات و ظرافت در ظاهر مغازه‌های طلافروشی بسیار مهم است. معمولا ظاهر دکوراسیون طلافروشی اولین چیزی است که مشتری با آن مواجه می‌شود. برخی از عوامل موثر در ظاهر طلافروشی عبارت‌اند از:

  • رعایت نظافت
  • ویترین نمایش
  • نورپردازی
  • رنگ‌ها

روش‌های متفاوت نورپردازی و استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون طلافروشی باعث ایجاد حس‌های مختلف می‌شود. در رعایت نظافت گالری پاکسازی طلاها از گرد و غبار بسیار مهم است. استفاده از پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای برای نمایش جواهر‌آلات باعث جلب توجه عابران پیاده می‌شود.

تقسیم بندی فروشگاه نیز و معابر موجود در مغازه نیز باعث کنترل ترافیک انسانی در طلافروشی و جلوگیری از سرقت می‌شود. توجه به عطر و موسیقی در طلافروشی از عوامل ایجاد اعتبار برای فروشگاه است. عطر مناسب باعث جلب مشتری در فروشگاه می‌شود.

از آنجایی که طلا یک نوع کالای لوکس است؛ سرقت طلا در تمام ساعات روز و اوقات سال وجود دارد. سرقت در طلافروشی‌ها انواع مختلفی دارد. سرقت همراه با شکستن شیشه، سرقت توسط کارکنان، و سرقت با پرت کردن حواس کارمندان از رایج‌ترین انواع آن است.

طلافروشی لاکچری

ظاهر لوکس طلافروشی باعث جذب مشتریان زیادی می‌شود. همچنین باعث ایجاد اعتبار برای این فروشگاه می‌شود. مشتریان هنگام ورود به طلافروشی به جزئیات و ظرافت آن توجه می‌کنند. بنابراین ویترین طلافروشی باید به نحو مطلوب، جواهرات را به نمایش بگذارد. سهولت بازدید از جواهرات در میزان فروش طلافروشی نیز بسیار تاثیر گذار است.

ظاهر طلا فروشی

ظاهر دکوراسیون طلا فروشی

ظاهر دکوراسیون طلافروشی اولین تجربه‌ای است که مشتریان از فروشگاه به‌دست می‌آورند. باید بهترین محصولات و ویژگی‌های آن محصولات در ظاهر فروشگاه به نمایش گذاشته شود. این کار در تصویر ذهنی مشتریان از طلافروشی بسیار تاثیرگذار است. برخی از عوامل مهم در ظاهر دکوراسیون طلافروشی در ادامه اشاره شده است.

رعایت نظافت

دکوراسیون طلافروشی باید همیشه عاری از هرگونه گرد‌وغبار و کثیفی باشد. وجود خاک روی سطح ویترین باعث کاهش توجه مشتریان به کالا‌ها می‌گردد. معمولا جواهر‌آلات بعد از تست توسط مشتریان آغشته به انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها می‌شوند. پاکسازی این جواهرات از گرد و غبار و کثیفی‌ها توسط اسپری‌های مخصوص تاثیر زیادی در جلب مشتری دارد.

ویترین نمایش طلا فروشی

برند گالری و ظاهر و نحوه چینش کالا‌ها در ویترین روی ذهنیت مشتریان تاثیر زیادی می‌گذارد. ویترین‌هایی با پنجره‌های وسیع و بزرگ عاملی موثر برای جذب مشتری است. در نمایش طلاهای خالص، سنگ‌های قیمتی شامل الماس و فلزات گران‌بها باید از قفسه‌های شیشه‌ای استفاده شود. استفاده از شیشه باعث نمایش کیفیت بالای این دسته از جواهرات می‌شود.

برای جواهر‌آلاتی با رده‌های پایین‌تر از قفسه‌های چوبی دیواری استفاده می‌شود. ویترین مغازه تنها مکان مناسب برای نمایش جواهر‌آلات نیست. نمایشگر‌های دیجیتال با کیفیت نیز گزینه خوبی برای نمایش جواهرآلات هستند.

این نمایگشر‌ها ظاهری لوکس و مدرن به گالری می‌دهند. علاوه‌بر‌این باعث کاهش فضای مصرفی در داخل گالری و کاهش شلوغی فضای فروشگاه می‌شوند. فضاهای باز و خلوت تاثیر مثبتی در دکوراسیون طلافروشی دارد.

استفاده از آینه نیز باعث ایجاد ظاهری لوکس گالری می‌شود. اگر آینه‌ها در کنار پنجره قرار بگیرند؛ منعکس کننده فضای بیرون و نور می‌شوند. اگر آینه‌ها روی سقف طلافروشی نصب شوند؛ باعث لوکس جلوه دادن طلافروشی می‌شوند.

ویترین نمایش

نورپردازی طلا فروشی

نورپردازی نقش مهمی در نمایش کالا‌ها و دکوراسیون طلا فروشی دارد. این شاخصه در تجربه کلی مشتریان از فروشگاه نیز تاثیر‌گذار است.

رنگ‌های روشن برای نورپردازی بسیار روحیه‌بخش هستند. رنگ‌های گرم باعث ایجاد حس تعجب در مشتریان می‌شود. استفاده از لوستر باعث ایجاد ظاهری لوکس در دکوراسیون فروشگاه می‌شود. همچنین باعث جلب توجه به محصولاتی که نور لوستر روی آن می‌تابد؛ می‌شود.

نورپردازی طلا فروشی

 

رنگ‌ها

رنگ باعث تفاوت درک مشتری از طلافروشی می‌شود. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای برند گالری بسیار مهم است. در طراحی فروشگاه باید از رنگ‌های خاص به‌طور مداوم استفاده کرد.

تقسیم مناسب فضاهای فروشگاه

نحوه تقسیم بندی قسمت‌های متفاوت گالری روی ظاهر فروشگاه و درکی که مشتری از آن کسب می‌کند؛ تاثیر زیادی دارد. برای مثال: در خروجی باید در کنار درب ورودی قرار بگیرد. اتاق کار مدیریت، حسابداری و قسمت اداری در فضایی پشت طلافروشی قرار می‌گیرد.

افزایش اعتبار طلافروشی

ساخت ظاهری زیبا از فروشگاه باعث جلب توجه عابران پیاده و افزایش اعتبار طلافروشی می‌شود. این ویژگی حواس پنج‌گانه مشتریان را درگیر می‌کند. عواملی که باعث افزایش اعتبار طلافروشی می‌شود؛ عبارت‌اند از:

پخش بوی خوش در طلافروشی

مغز انسان با رایحه‌های مختلف هماهنگ است. بو‌ها باعث یاد‌آوری خاطرات و ایجاد لحظات خوب است. بو‌های دلپذیر باعث ماندن طولانی مدت مشتریان در طلافروشی می‌شود. رایحه دلپذیر باعث افزایش درک از میزان کیفیت کالا‌های موجود در فروشگاه می‌شود. بو خوب باعث ایجاد خلاقیت می‌شود.

پخش موسیقی در طلا فروشی

موسیقی باعث ایجاد انگیزه در میان کارمندان طلافروشی می‌شود. استفاده از موسیقی باعث تاثیرگذاری در نحوه تصمیم‌گیری مشتریان نیز می‌شود. موسیقی باید با دکوراسیون طلافروشی هماهنگ باشد.

افزایش امنیت در دکوراسیون طلا فروشی

خطر دستبرد به گالری در تمام اوقات سال و در تمام ساعت‌ها وجود دارد. بنابراین سپری کردن وقت برای ایجاد امنیت در طلافروشی بسیار مهم است.

در برخی از مواقع سال جرم‌های مربوط به این حرفه تشدید می‌شود. غفلت از ایجاد امنیت در فروشگاه، باعث قرارگیری فروشگاه در معرض خطر دزدی می‌شود. روش‌های متفاوتی برای دزدی در فروشگاه طلافروشی وجود دارد. برای مثال:

  • سرقت همراه با شکستن شیشه
  • سرقت با ایجاد حواس‌پرتی برای فروشنده
  • سرقت توسط سایر کارکنان داخل طلافروشی

روش‌های زیادی برای ایجاد امنیت در فروشگاه بر اساس چیدمان آن وجود دارد.

ایجاد امنیت در ویترین گالری طلا

ویترین گالری مهم‌ترین قسمت این فروشگاه است. ویترین جذاب باعث جذب مشتری‌های زیادی می‌شود. این جذابیت فقط مخصوص مشتری‌ها نیست. ویترین جذاب فروشگاه باعث جلب توجه سارقان نیز می‌شود.

یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت استفاده از تکنولوژی سنشن در ویترین‌های گالری است. سنشن‌ها یک نوع قفل مرکزی هستند. این قفل‌ها تنها توسط دارنده‌های دستگاه RFID باز می‌شود. طراحی قفل‌های سنشن به‌گونه‌ای است که روی ویترین ظاهری برجسته و بزرگ ندارد.

برای فروشندگانی که امنیت قوی‌تر از این قفل می‌خواهند؛ قفل سنشن پلاس وجود دارد. سنشن پلاس ویژگی‌های پیشرفته‌تر و سازگاری با نرم‌افزار‌های متفاوتی دارد. این ویژگی‌ها باعث دسترسی صاحب فروشگاه به فعالیت کارکنان نیز می‌شود.

 

طلا فروشی

استفاده از دوربین‌های مدار بسته در مغازه طلا فروشی

دوربین‌های مدار بسته ابزار کار‌آمدی برای تعیین زمان و نحوه سرقت هستند. در بسیاری از موارد مشاهده دوربین توسط سارقین، آن‌ها را از سرقت منصرف می‌کند. بهترین روش استفاده از دوربین، نصب آن در تمام نقاط گالری است.

طراحی داخلی گالری طلا

طراحی داخلی فروشگاه مسیر حرکت مشتریان را تعیین می‌کند. مسیر حرکت مناسب مانع از سرقت در گالری می‌شود. معبر‌های تو در تو در مغازه‌های طلا فروشی باعث جلوگیری از تلاش برای سرقت می‌شود.

داشتن معابر مناسب داخل فروشگاه، باعث ایجاد بازدیدی دلپذیر‌تر برای مشتری می‌شود. همچنین ترافیکی که بر اثر ازدحام تعداد مشتریان به‌وجود می‌اید را کنترل می‌کند. معمولا ازدحام جمعیت در طلافروشی خطر سرقت را بالا می‌برد.

ایجاد امنیت داخل فروشگاه

علاوه‌بر روش‌هایی که باعث ایجاد امنیت در نحوه چینش فروشگاه می‌شود؛ روش‌های دیگری نیز برای برقراری امنیت در گالری می‌شود. برای مثال:

  • تهیه فهرستی از مشتریان مشکوک
  • گزارش حوادث مشکوک به قوه قضاییه
  • برقراری ارتباط و خوش‌آمد گویی به مشتریان
  • استفاده از کلمه‌ای مشخص برای اعلام خطر به کارمندان
  • درخواست کارت شناسایی از مشتریان
  • استفاده از نیرو‌های انتظامات برای طلافروشی

استفاده از گاوصندوق

استفاده از گاوصندوق برای نگهداری کالا‌های با ارزش در هنگام شب بسیار مهم است. این وسیله برای حفاظت طلاها از دستبرد در هنگام شب استفاده می‌شود.
استفاده از گاوصندوق طلافروشی

 

نحوه مناسب بازگشایی طلافروشی

توجه به موارد مشکوک در اطراف فروشگاه قبل از بازگشایی آن بسیار مهم است. برای بازگشایی و تعطیل طلافروشی دو کارمند باید حضور داشته باشند. یکی از آن‌ها باید مراقب ورود افراد سارق به داخل مغازه باشد. فرد دیگر نیز درب طلافروشی را ببندد.

پس از بازگشایی مغازه ابتدا در‌ها باید قفل بمانند. پس از خروج طلاها از گاوصندوق و چینش ویترین مغازه، نوبت‌به بازگشایی ورودی گالری می‌رسد. ویترین‌ها باید همواره قفل باشند حتی در زمان نمایش جواهرات به مشتریان.

وسواس در نمایش جواهرات به مشتریان

در هر زمان تنها یک قطعه از طلا را باید به مشتری نشان داد. اگر مشتری تمایل به مقایسه دو قطعه داشت؛ باید یکی از قطعه‌ها روی میز و دیگری در دست فروشنده باشد. برخی از سارقان برای سرقت بسیار جسورانه عمل می‌کنند. بنابراین توجه به تعداد جواهرات مورد نمایش برای مشتری بسیار مهم است.

در پایان

دکوراسیون طلا فروشی باید به نحوی باشد که دو ویژگی لوکس بودن و امنیت را دارا باشد. روش‌های زیادی برای دستیابی به این دو هدف به‌طور همزمان وجود دارد. برای ایجاد امنیت در طلافروشی ساخت معابر موجود در این فروشگاه به‌صورت تو‌در‌تو جلوه زیبایی به این فروشگاه می‌بخشد و باعث افزایش کنترل روی مشتریان می‌شود.

استفاده از صفحات نمایش دیجیتال برای نمایش جواهرات به جای استفاده از ویترین نیز باعث مدرن و لوکس شدن جلوه فروشگاه می‌شود. همچنین این روش ریسک سرقت توسط مشتریان را کاهش می‌دهد. سنشن‌ها نوعی از قفل هستند. این قفل‌ها قابلیت ردیابی فعالیت کارکنان گالری را توسط صاحب فروشگاه ایجاد می‌کنند.

شما می توانید جهت مطالعه مقاله ( ویژگی‌های یک دستبند طلای زیبا و جذاب ) اینجا را کلیک نمائید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اورو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *