انگشتر

روش انتخاب حلقه ازدواج

انتخاب حلقه ازدواج

در این مقاله می‌خواهیم به سراغ یکی از مهم‌ترین خرید‌های مراسم عروسی یعنی خرید حلقه طلا ازدواج برویم. زیرا انتخاب حلقه ازدواج به عوامل زیادی بستگی دارد که در صورت اطلاع‌نداشتن از آن‌ها امکان دارد هنگام خرید حلقه خود دچار سردرگمی شوید.

در ادامه تفاوت حلقه و انگشتر، تاریخچه حلقه ازدواج و مهم تر از همه روش انتخاب حلقه ازدواج را توضیح دهیم تا بتوانید خرید دلپذیری داشته باشید.

تاریخچه حلقه ازدواج در جهان

تاریخچه حلقه ازدواج به مصر باستان و در برخی شواهد نیز یهودیان باز می‌گردد. همچنین در برخی از نظریه‌های دیگر، ایرانیان و آیین مهرپرستی ایرانی خاستگاه حلقه ازدواج است.

حلقه ازدواج، از گذشته تاکنون نشانه‌دهنده تعهد، مهر و وفاداری زن و مرد به یکدیگر بوده است. در گذشته تنها زنان حلقه به‌دست می‌کردند که به معنای تعهد آن‌ها بود.

اما بعد از جنگ ‌‌جهانی دوم حلقه ازدواج در دستان مردان نیز مشاهده شد که جنس آن‌ها از برنج و مس بود و گاهی تراش‌کاری‌های زیبایی روی آن‌ها وجود داشت.

برای مطالعه بیشتر فلسفه و تاریخچه حلقه نامزدی اینجا کلیک کنید

روش انتخاب حلقه ازدواج

تفاوت حلقه و انگشتر

ممکن است بعضی از افراد حلقه و انگشتر را با یکدیگر اشتباه بگیرند یا گمان‌ کنند که این ۲ تفاوتی ندارند. درحالی‌که اینطور نیست. تفاوت آنها در این است که حلقه در مقایسه با انگشتر ظرافت بیشتری دارد و در انگشتر این ظرافت کمتر است.

حلقه طلا ازدواج ساعات زیادی در انگشت قرار دارد و باید ظرافت بیشتری داشته باشد تا انگشت را اذیت نکند. همچنین انگشتر به‌صورت تکی ساخته می‌شود اما حلقه‌های ازدواج جفت هستند.

حلقه ازدواج

روش انتخاب حلقه ازدواج

هنگام انتخاب حلقه ازدواج ممکن است با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو شوید و حتی ندانید که چگونه باید انتخاب کنید. در این بخش می‌خواهیم به روش انتخاب حلقه ازدواج بپردازیم.

۱-    تصمیم خود را بگیرید!

در اولین مرحله شما باید یک دسته یا دامنه برای انتخاب حلقه ازدواج خود انتخاب کنید که آیا حلقه ظریف و خلوت می‌خواهید یا کمی شلوغ‌تر؟ آِیا می‌خواهید حلقه شما به حلقه همسرتان شباهت داشته باشد؟

هنگامی که تصمیم خود را در مورد حلقه ازدواج می‌گیرید، دیگر هنگام خرید آن با تردید یا سردرگمی مواجه نمی‌شوید. بلکه به‌راحتی می‌توانید متناسب با سلیقه خود حلقه مورد نظر را خریداری کنید.

۲-    خوب جستجو کنید.

جهت کاهش استرس می‌توانید ۲ الی ۳ ماه قبل از مراسم عروسی به‌دنبال حلقه ازدواج بروید و مدل‌هایی که با سلیقه شما همخوانی دارد را انتخاب کنید تا پیش‌زمینه‌ای از قیمت و نوع آنها را بدانید.

۳-    جنس و رنگ‌های مختلف را ترکیب کنید.

گاهی اوقات ممکن است سلیقه عروس و داماد با یکدیگر متفاوت باشد. در نتیجه باید هنگام جستجو حلقه مناسب چند رنگ را باهم ترکیب کنید تا بدانید مکمل رنگ مورد نظر شما کدام است و با چه رنگی بهتر ترکیب می‌شود.

فراموش نکنید که حلقه ازدواج شما و همسرتان حتما نباید از لحاظ جنس، رنگ، سبک و اندازه کاملا شبیه هم باشد.

۴-    به بودجه خود توجه کنید

در برخی از کشور‌های خارجی این اصل وجود دارد که بهتر است تنها ۳ تا ۴درصد کل بودجه مراسمات عروسی خود را به خرید حلقه طلا ازدواج اختصاص دهید.

در نتیجه شما باید میان انتخاب و بودجه خود تناسب ایجاد کنید و مبلغی که می‌خواهید برای حلقه هزینه کنید را در نظر داشته باشید.

برای مثال اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای حلقه ازدواج خود متحمل شوید، باید حلقه‌هایی که سنگ دارند را از لیست خود خط بزنید. زیرا این سنگ‌ها هر جنسی که داشته باشند، روی قیمت حلقه تاثیر می‌گذارند. در نتیجه الماس یا اتمی‌بودن آن‌ها اهمیتی ندارد.

اما اگر به انگشتر‌های نگین‌دار علاقه دارید، می‌توانید حلقه‌هایی را که تراش آن‌ها به نگین شباهت دارد را خریداری کنید. این انگشتر‌ها نمای زیبا و جذابی دارند و قیمت زیادی نیز ندارند.

حلقه ازدواج نامزدی

۵-    برای حلقه ازدواج به‌سراغ طلای ۱۸ عیار بروید.

خرید طلای ۲۲عیار گزینه مناسبی برای طلای همیشگی نیست. در نتیجه برای انتخاب و خرید حلقه طلا ازدواج باید به‌سراغ گزینه‌های دیگری همچون ۱۸عیار، ۱۴ و ۹ بروید. زیرا در ترکیبات این حلقه‌ها از فلز‌های مقاوم‌تری استفاده شده و برای استفاده روزانه مناسب‌تر هستند.

۶-    رنگ متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید.

به‌طور کلی، بهترین رنگ برای حلقه ازدواج رنگ زرد است. اما اگر زرق‌وبرق یا تجمل‌گرا هستید، طلای سفید می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

همچنین اگر روی خط‌وخش حلقه طلا ازدواج حساس هستید، طلای سفید برای شما مناسب است. چراکه خط‌وخش از روی طلای سفید به‌راحتی تمیز می‌شوند.

۷-    به سبک حلقه خود توجه کنید.

شما باید هنگام خرید حلقه نامزدی و ازدواج به سبک و پهنای آن توجه کنید. هر چقدر که حلقه پهن‌تر باشد ظاهر جسورانه‌تری دارد. اما در مقابل ست‌کردن آن با سایر جواهرات دشوار‌تر است.

حلقه‌های نازک با سطح مقطع بزرگ‌تر نیز همان جلوه را دارند و با حلقه یا جواهرات دیگر هم به‌راحتی ست می‌شوند.

۸-    از طلافروشی معتبر خریداری کنید.

برای اطمینان از حلقه طلا ازدواج خود و خالص‌بودن آن باید طلا فروشی معتبر را پیدا کنید. یکی از این طلافروشی‌ها جهت خرید آنلاین طلا یا خرید انگشتر طلا فروشگاه اینترنتی طلا اورو است.

شما می‌توانید از طریق آن برای خرید قسطی طلا به‌صورت حضوری و آنلاین توسط بانک آینده یا از کی وام اقدام کنید.

۹-    به کیفیت سنگ حلقه توجه کنید.

اگر می‌خواهید حلقه نگین‌دار خریداری کنید باید به کیفیت سنگ آن توجه کنید. در صورت خرید انگشتر الماس آن را مقابل نور آفتاب بگیرید و به‌آرامی تکان دهید. درصورتی‌که سنگ حلقه در مقابل نور مانند آینه‌هایی کوچک نور را منعکس کرد، نشانه اصل‌بودن است.

جمع‌بندی انتخاب حلقه ازدواج

حلقه ازدواج، نشانه عشق، محبت و تعهد میان مرد و زن است و تاریخچه آن به مصر باستان و در شواهدی دیگر به یهودیان باز می‌گردد.

در انتخاب حلقه طلا ازدواج نکات مهمی حائز اهمیت است که برخی از آن‌ها شامل رنگ، اندازه، سبک، بودجه و تصمیم گیری مناسب هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم.

3 دیدگاه در “روش انتخاب حلقه ازدواج

  1. هانیه گفت:

    مفید بود ممنون ازتون. ولی من انگشتر طلا کارتیه رو به عنوان حلقه دوس دارم

  2. احمد کریمی گفت:

    روش هایی که گفتین برای انتخاب حلقه طلا ازدواج عالی بود

  3. ملینا گفت:

    حلقه ازدواج دیگه کنسله باید حلقه رابطه ها رو درست کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *