نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

خرید طلا کم اجرت دست دوم یا طلا نو؟

خرید طلا کم اجرت

خرید طلا کم اجرت دست دوم یا طلا نو؟

خیلی از افراد اعتقاد دارند که خرید طلا کم اجرت با طلا نو تفاوتی ندارد. این افراد می‌گویند: طلا، طلاست! نو و دست‌دوم آن نسبت به هم توفیقی ندارد. فقط در صورت نو بودن طلا، باید پول اجرت آن را بپردازیم و این پولیست که با خرید طلای دست دوم، می‌تواند در جیبمان بماند. پس بدون شک خرید طلای دست‌دوم یا متفرقه منطقی‌تر است. شما چه‌طور فکر می‌کنید؟ موافقید؟!

شاید با خود بگویید: خب لذتی که در خرید طلا و جواهرهای نو و پر زرق و برق وجود دارد در هنگام خرید زیورآلات و مصنوعات طلا دست دوم، هرگز چشیده نمی‌شود. البته این فقط مربوط به خرید طلا و جواهرات دست‌دوم نیست بلکه در مورد هر کالایی که به ذهنمان می‌رسد، صدق می‌کند از پوشاک گرفته تا کیف و کفشو ماشین و…

روش های تعیین اجرت ساخت طلا را اینجا بخوانید.

 

خرید طلا کم اجرت

هیجان خرید طلا نو

فکرش را بکنید شما اولین نفری باشید که استارت یک ماشین صفر را می‌زنید! یا شما جز اولین افرادی باشید که یک مدل از طلا و جواهراتی که به تازگی وارد بازار شده را می‌خرید؛ مورد اول که واقعا هیجان انگیز است!

در مورد یک قطعه طلای نو و به روز هم فقط می‌توانیم بگوییم: که یک قطعه طلای نو و به روز چنان اعتماد به نفسی به خانم‌ها می‌دهد که فکر می‌کنند تمام همهمه‌های یک مهمانی درمورد آن قطعه طلای جدید است! و همه در مورد او و زیورآلات به روزش گفتگو می‌کنند.

با این اوصاف مطمئناً هیچ‎گاه طلاهای دست دوم جای طلاهای پر زرق و برق نو را نمی‌گیرند؛ این که شما از بین صدها گوشواره نو با طرح‌ها و مدل‌های مختلف یکی به سلیقه خود، انتخاب کنید کجا یا این که از بین تعداد محدودی طلای دست‌دوم، در مغازه‌های طلا فروشی گوشواره‌ای رنگ و رو رفته و خط و خش دار را انتخاب کنید کجا…

اما برای این حس خوب و اعتماد به نفس بالا که حاصل استفاده از طلاهای نو است چه‌قدر باید بپردازیم؟ بله، دقیقا منظورم همان کارمزد و اجرت ساخت طلاهای نو است. ما برای خرید یک قطعه طلای نو علاوه بر قیمت وزن طلا باید چقدر اجرت بدهیم؟ درست است؛ طلاهای نو و دست اول با طراحی‌های به روز و جدید، کارمزد و اجرت بسیار بالایی دارند. پس در این صورت کسانی که بیشتر به دنبال طلاهای بی اجرت و دست دوم می‌روند، خیلی هم کار اشتباهی نمی‌کنند، بلکه شاید بهترین کار را هم انجام می‌دهند.

نکته مهم خرید طلا

خرید طلا کم اجرت

هر چند که طلاهای دست دوم تنوع کمتری دارند اما مطمئن باشید هر کس که به سراغ خرید طلای دست دوم می‌رود کمی سطح توقع خود را در انتخاب طلا و جواهرات پایین می‌آورد اما در عوض، هرچه پول دارد صرف مقدار وزن طلا می‌شود نه اجرت و کارمزد آن قطعه طلا.

البته روی طلاهای دست دوم هم مقداری اجرت پرداخت می‌کنیم ولی در مقابل اجرتی که طلاهای نو دارند بسیار ناچیز است. در واقع بهتر است به طلاهای دست‌دوم طلای بی اجرت نگوییم چراکه در اصل آن‌ها طلاهای کم اجرتی هستند که قبلا شخص دیگری اجرت و کارمزد کامل آن‌ها را پرداخت کرده است.

قبل از خرید طلا هدفتان را مشخص کنید!

حال این‌که طلای دست دوم بخرید یا طلای نو، کاملا بستگی به دیدگاه و قصد شما برای خرید طلا دارد. به چه منظور طلا می‌خرید؟ همیشه هدف خود را از خرید طلا مشخص کنید؛ آیا می‌خواهید قطعه طلایی بخرید برای خودنمایی؟ یا این‌که طلا می‌خرید تا پول نقد خود را تبدیل به سرمایه‌ای پر سود کنید؟

اگر مدل و طرح قطعه طلایی که می‌خریم برایمان خیلی مهم باشد بهتر است سراغ طلاهای دست دوم نرویم اما اگر مقدار پول ما برای خرید طلا، محدود است و قصد داریم آن را به عنوان سرمایه و پس انداز در نزد خود جمع کنیم بدون شک باید همه آن پول را طلای دست دوم و کم اجرت بخریم.

در نتیجه اگر خواهان طلا و جواهرهای زیبا و دست اول هستید و قطعه‌ طلایی را برای استفاده در مراسم و مهمانی احتیاج دارید بهتر است که از طلاهای دست دوم و بدون اجرت دست بکشید. اما حواستان باشد سرتان کلاه نرود!

نکته مهم خرید طلا

طلاهای نو را با هر اجرتی نخرید

از مغازه‌ها، گالری‌های معتبر مثل گالری طلا و جواهر اورو و یا بازار بزرگ تهران طلا بخرید. درست است که اتحادیه صنف طلا فروشان برای هر نوع طلا و جواهر میزان محدودی اجرت کار تعیین کرده‌اند و حداکثر و حداقل‌های اجرت و کارمزد قطعات طلا را تحت کنترل دارند اما باز با همه این‌ها ممکن است طلافروشانی سودجو سر راه ما قرار بگیرند و بخواهند برای سود بیشتر اجرت طلاهای نو را بیش از حد معمول اعلام کنند؛

به خصوص در مورد طلاهای خارجی و جواهراتی با سنگ‌های اصل. بگذارید خاطره‌ای بیان کنیم، شاید با شنیدن این خاطره حواسمان بیشتر جمع شود.

چند روز گذشته من به همراه خواهرم برای خرید انگشتری سولیتر به بازار بزرگ تهران در قسمت طلا فروشان رفتیم؛ او پول محدودی برای خرید انگشتر کنار گذاشته بود، انگشترهای بسیاری را امتحان کرد خدا می‌داند چند مغازه را گشتیم تا مدلی را که مد نظرش بود، پیدا کرد آن هم با یک اجرت مناسب. هر طلا فروشی برای یک گرم جواهر اجرت متفاوتی می‌گفت تا بالاخره با کمک تجارب تیم اورو گالری که سابقه‌ای ۲۵ ساله در بازار بزرگ تهران دارد، توانست متوجه شود که کدام کارمزد ساخت منصفانه و به قیمت است.

نکته مهم خرید طلا کم اجرت یا نو

یک نکته‌ی مهم که همه‌ی ما باید در همه خریدهای خود به خصوص در خرید طلا و جواهرات دست دوم یا نو همواره به یاد داشته باشیم مقدار پولی است که در ازای آن می‌پردازیم. ما باید در هنگام خرید طلا بسیار دقت کنیم تا دقیقا به اندازه ارزش آن قطعه طلا و جواهر پول پرداخت کنیم و نه بیشتر! حتماً با خود می‌گویید این کار مشکلی است؛ از کجا متوجه شویم طلا را به قیمت خریداری کرده‌ایم و اجرت یا کارمزد متعارفی برای آن پرداخت کرده‌ایم؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم؛ شما می‌توانید از افراد مورد اعتماد و متبحر در زمینه طلا و جواهرات پرس و جو کنید: تیم دی اجرت مشاوره‌های رایگانی در این خصوص به شما می‌دهد، فرقی ندارد که طلای نو می‌خرید یا دست دوم و یا حتی جواهر؛

فروشگاه طلا و جواهر اورو ضمن داشتن سابقه در بازار بزرگ طلافروشان تهران، شناخت و نحوه محاسبه قیمت طلا توسط طلا فروشان دیگر و همچنین توان تشخیص طلاهای با کیفیت دست دوم و نو، می‌تواند در هنگام خرید طلاهای نو و دست دوم به شما مشاوره‌های لازم را بدهد و شما را از خریدی با کیفیت و به قیمت مطمئن سازد.

پند آخر فروشگاه طلا و جواهر اورو

در این مقاله‌ی فروشگاه انلاین طلا و جواهر اورو خود را در مورد خرید طلای دست دوم و نو با شما به اشتراک گذاشتیم: بهتر است برای خرید طلای نو یا دست دوم، اول هدف خود را از خرید طلا مشخص کنیم که آیا آن را برای سرمایه گذاری می‌خریم یا برای استفاده‌های شخصی؛ اگر می‌خواهیم طلا را به عنوان سرمایه و پس انداز خریداری کنیم بهتر است به سراغ طلاهای دست دوم برویم؛

اما اگر به دنبال طلاهای نو و جدید هستیم می‌توانیم قطعه طلای مورد نیاز خود را از پشت ویترین پر زرق و برق طلا فروشان انتخاب کنیم. فقط حواسمان باشد آن طلا را به قیمت و با اجرت مناسب خریداری کنیم اگر در زمینه خرید طلا نیز از تجارت کافی بهرمند نیستیم عجله نکنیم و با اشخاصی معتمد، ماهر و دلسوز مشورت کنیم و بعد از آن به خرید طلا اقدام کنیم؛ در این صورت خریدی دلچسب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر انجام می‌دهیم.

خروج از نسخه موبایل