نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

تاج مروارید امپراطوریس اوژنی به حراج گذاشته شد

تاج مروارید و الماس

تاج مروارید و الماس امپراطوریس اوژنی به حراج گذاشته شد

 

همه خانم ها، علاقه زیادی به تاج دارند. خصوصا اگر آن تاج قدیمی و عتیقه باشد، مثل تاج مرواردی پرنسس های درباری. در این مطلب از فروشگاه طلا و جواهر اورو به اخبار و اتفاقات جالب یکی از همین تاج های مروارید ارزشمند پرداختیم. در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۱۹۹۲ میلادی مجموعه تاج مروارید و جواهرات پرنسس گلوریا ون تارن آند تاکیس با قیمت ۱۳. ۷ میلیون دلار در حراجی جنوای سوتبی به فروش گذاشته شد. در ادامه این مقاله نکات جالب و خاص این حراج را بخوانید.

بیشتر بخوانید:( نگین گل گدوت بازیگر و مُدل اسرائیلی )

تاج مروارید و جواهرات پرنسس گلوریا

 حراج تاج مروارید از کجا شروع شد؟

گلوریا ون تارن آند تاکیس پس از ازدواج با مردی که گفته می شد ثروتمند ترین نجیب زاده آلمان است. پرنسس جوان در دهه ۱۹۸۰ برای خود به سبب موهای زیبایی که داشت، اسمی دست و پا کرد. وی پس از مدتی در جوامع اجتماعی به لقب پرنسس پانک و یا پرنسس تی ان تی مشهور شد.

به هر حال دوران خوشی به سر رسید. همسر وی که از پرنسس ۳۳ سال بزرگتر بود در سال ۱۹۹۰ در گذشت. بنابراین گلوریا مجبور گشت تا آینده خانواده را از بدهی و مالیات بر ارث حفظ نماید. خوشبختانه وی مجموعه بی نظیری از جواهرات، نقره جات، اشیا هنری و لوازمی بسیار با ارزش داشت که در حراج نوامبر ۱۹۹۲ سوتبی، آنها را به حراج گذاشت.

مطالعه بیشتر: (انواع زنجیر طلا کلاسیک و مدرن)

 

حراج نوامبر ۱۹۹۲ سوتبی

بیش از ۳۰۰ قلم کالا به حراج گذاشته شد که تنها یک درصد کوچکی از لوازمات پرنسس گلوریا را تشکیل می داد. این میزان کالا بیش از ۲۰ میلیون دلار را نصیب سوتبی نمود. در بین جواهرات بی نظیر و کمیاب وی، تاجی متشکل از الماس و مروارید های گرانبها به چشم می خورد. این تاج در سال ۱۸۵۳ از طرف ناپلئون سوم به همسرش امپراطوریس اوژنی اهدا شد که بعدها پرنسس گلوریا آن را در مراسم ازدواج خود از طرف همسر خود هدیه گرفت و تاج را در آن مراسم مورد استفاده قرار داد. این تاج تاریخی به مبلغ ۹۳۵ هزار دلار به موزه لوور پاریس فروخته شد. هم اکنون نیز در این موزه از آن نگهداری می شود.

 

تاج مروارید و الماس امپراطوریس اوژنی

از دیگر جواهراتی که در این حراجی به فروش رفت عبارتند از:

یک دستبند طلا و الماس کمیاب متعلق به قرن هجدهم که اخیرا در حراج ۲۰۰۱ کریستی به قیمت ۱۶۸ هزار و ۸۵۸ دلار به فروش رفت. این دستبند از الماس های استرالیایی تراش old-cut در ۴ ردیف به حالت بیضی تشکیل یافته که این ۴ ردیف به گیره ای متشکل از ۳ ردیف الماس به منظور قفل نمودن دستبند، متصل می شود. این دستبند از طلا و نقره بوده و در سال ۱۷۷۰ ساخته شده است.

گل سینه زمرد و الماس که در حراج ۲۰۱۳ کریستی به قیمت ۷۸۲ هزار و ۸۷۳ دلار به فروش رفت. این گردنبند از زمرد با تراش مربع به همراه الماس هایی با تراش old mine و European-cut که اطراف زمرد را احاطه کرده اند، تشکیل یافته است. این جواهر بر روی پایه ای از طلا و نقره سوار و در سال ۱۷۸۰ ساخته گشته است.

تاج مروارید

کمربند الماس نشان متعلق به گولدن فلیس

کمربند الماس نشان متعلق به گولدن فلیس نیز یکی از زیباترین و با ارزش ترین جواهرات فروخته شده در این حراجی محسوب می‌شود.

خرید آنلاین طلا از اورو

اورو گالری غیر از انتشار اخبار و حواشی حوزه طلا و جواهرات فروشگاهی جذاب دارد. فروشگاه اینترنتی طلا اورو محصولاتی مانند انگشتر طلا، گردنبند طلا، دستبند طلا و… ارائه می دهد. این محصولات با بالاترین کیفیت و برای خانم ها و آقایان علاقمه مند به طلا ساخته می شود. گالری طلا اورو سعی می کند راحت ترین و ایمن ترین نوع خرید آنلاین طلا را برای مشتریان فراهم کند.

 

شما می توانید جهت مطالعه مقاله ( ویژگی‌های یک دستبند طلای زیبا و جذاب ) اینجا را کلیک نمائید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اورو

خروج از نسخه موبایل