نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

برند طلا و جواهر کارتیه Cartier

برند کختیه Cartier

در این مطلب میخوایم راجع به برندی صحبت کنیم که بین ما ایرانیا خیلی محبوبه و همه منتظرن كه هر سال محصولاتش رو ببینن. جالب اينجاست كه تلفظ درست اين برند كَخْتيه هستش ولي همه به اشتباه اونو كارتيه تلفظ ميكنن.

کختیه (Cartier) شرکت طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات و ساعت هستش که دفتر مرکزی اون، در شهر پاریس، فرانسه هست.

شرکت کختیه در سال ۱۸۴۷ توسط لویی کارتیه تأسیس شد. این شرکت تا سال ۱۹۶۴ تحت کنترل خانواده کارتیه باقی ماند. تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری شد.

این برند برای اولین بار در سال ۱۹۰۴ امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه اداوارد ششم دریافت کرد. بعد‌ها این مسئله توسط کشورهای فراوانی نظیر اسپانیا، پرتغال، روسیه، یونان، بلژیک، رومانی، مصر و . . . تکرار شد.

برند طلا کارتیه

این برند در سال ۱۹۰۴ به دنبال نارضایتی یک فضانورد از ساعت‌های جیبی آن زمان، ساعتی مچی بسیار باریک با صفحه ای مربع شکل طراحی کرد. این ساعت در آن زمان بسیار مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفت.

سال ۱۹۳۳ یکی از طلایی‌ترین دوران کارتیه بود که توانست به دستاورد‌ها بزرگی در صنعت جواهرسازی دست پیدا کنه. پس از مرگ پيره کارتیه در سال ۱۹۴۶ کلیه نمایندگی‌های آمریکا کارتیه به فروش رسید.

در سال ۱۹۷۲ برند کارتیه در پاریس توسط گروهی از سرمایه گذاران خریداری شد. کارتیه لندن و کارتیه نیویورک در سال ۱۹۷۴ و ۱۹۷۶ مجددا خریداری شده و کارتیه مونته تاسیس گردید. کارتیه مونته هم اکنون یکی از بزرگترین برند‌ها در تولید و طراحی جواهرات هست که بیش از ۲۰۰ شعبه در سراسر دنیا داد.

در سال ۱۹۸۱ برند کارتیه با برند Les Must de Cartier ادغام شد و در این سال دومینیک پرین ریاست هیات مدیره را به عهده گرفت. در سال ۱۹۸۸ کارتیه شرکتی به نام هلدینگ رو تشکیل داد و برند پیاژه و بومه مرسیه را خریداری کرد.

در سال ۱۹۱۷ لویی کارتیه یک جاسیگاری با طرح پلنگ به یکی از دوستان طراحش (جینی توسنت) هدیه میده، کمی بعد وقتی جینی توسنت به جمع طراحان کارتیه پیوست، تصمیم به استفاده از این پترن جذاب گرفت و با طراحی یک حلقه ی ساخته شده از طلای زرد با پترن پلنگی این کلکسیون را پایه گذاری کرد. پس از گذشت صدسال از تولید اولین محصول با پترن پلنگی، کارتیه صدمین سالگرد را با آیتم های جدید جشن می گیره.

 

جهت خرید آنلاین طلا و دیدن کالکشن های طلا فروشگاه ایینترنتی اورو، اینجا کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل