نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

انواع رنگ‌های طلا و مراقبت از جواهرات

رنگ‌های طلا

در این مقاله با رنگ‌های طلا و مراقبت از جواهرات آشنا می‌شویم...

انواع رنگ‌های طلا و مراقبت از جواهرات

طلا تنها فلزی است که بیشترین متقاضی در جهان را داراست. نه تنها به عنوان یک هنر زیبا و جذاب پوشیدنی، بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری نیز یک دارایی با ارزش محسوب می شود. امروز در اورو گالری می‌خواهیم با رنگ‌های طلا و نحوه مراقبت از جواهرات بیشتر آشنا شویم. لطفا با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

 

 

رنگ‌های طلا

زرد برجسته ترین و محبوب ترین رنگ طلا است. اما تغییر روندها و سلیقه ها باعث افزایش تقاضا برای گل رز و طلای سفید نیز شده است.

حلقه طلایی

رزگلد

گل رز طلایی اخیراً به تجارت جواهرات طلا افزوده شده است. رنگ صورتی بی نظیر آن از افزودن مس به طلای زرد ناشی می شود. درصد بالاتر مس اضافه شده ، رنگ صورتی مایل به صورتی بیشتری دارد. علاوه بر این مس باعث می شود که رزگلد از ۳ رنگ طلایی سخت تر شود زیرا مس فلزی با دوام است.

انگشتر رزگلد

طلای سفید

فلزات سفید مانند رودیم ، پالادیوم ، روی و نیکل با طلای زرد مخلوط شده و طلای سفید ایجاد می کنند.

در دنیای جواهرات و زیورآلات طلای سفید توانسته است طرفداران خاص خود را بیابد حتی به نوعی که این افراد از طلای زرد فاصله گرفته و به سمت خرید و استفاده از این طلای سفید بروند.

انگشتر طلای سفید

شما میتوانید محصولات جدید ما را در فروشگاه آنلاین طلا اورو گالری مشاهده کنید.

 خلوص

خلوص طلا در Karats (K) اندازه گیری می شود

(در زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های اروپایی «عیار» را قیراط( Caret   یا Karat )‌ می نامند که با حرف اختصاری K نمایش داده می‌شود).

خالص ترین شکل طلا ۲۴K است که برای ساخت زیور آلات بسیار نرم تلقی می شود. درصد معینی از فلزات دیگر مانند مس ، نیکل ، نقره و روی با طلا مخلوط شده تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. قیراط ها از ۱۰K  تا ۲۴K  متفاوت هستند ، اساساً هرچه وزن عیار بیشتر باشد ، خلوص طلا بیشتر می شود.

خلوص طلا

مراقبت از جواهرات

جواهرات شما یک دارایی ارزشمند است که با توجه به مراقبت های مناسب ، می توان از آن برای نسل های بعدی لذت برد. با چند مرحله ساده می توانید از جواهرات خود لذت بیشتری ببرید.

مراقبت از جواهرات

جواهرات خود را از مواد شیمیایی دور نگه دارید

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب یا تغییر رنگ طلا ، نقره و پلاتین شود و به برخی از سنگهای قیمتی رنگی آسیب برساند. حتی مواد روزمره مانند اسپری مو ، لوسیون ، عطر یا سایر مواد آرایشی می توانند حاوی مواد شیمیایی باشند که به طور مستمر به سطح مرواریدها و سایر سنگهای قیمتی ظریف یا متخلخل آسیب می رسانند (مانند فیروزه). همیشه قبل از قرار دادن لوسیون و لوازم آرایشی ، قرار گرفتن در استخرهای شنا یا انجام فعالیت های سنگین مانند تمرینات ، جواهرات خود را بردارید.

مراقبت از جواهرات

جواهرات خود را با دقت تمیز کنید

بهترین روش برای تمیز کردن جواهرات خود نیز ساده ترین راه است. از برس نرم و صابون ظرف ملایم همراه با آب گرم استفاده کنید و جواهرات خود را به آرامی مرتبا تمیز کنید.

مراقبت از جواهرات

جواهرات خود را به درستی و ایمن ذخیره کنید

هرگز جواهرات خود را بالای کشو یا کمد نریزید و آنها را در معرض نور خورشید و تغییرات شدید دما قرار ندهید. بیشتر جواهرات هنگام خرید دارای جعبه یا کیسه هستند و می توان از آنها برای ذخیره سازی نیز استفاده کرد. مخصوصاً نقره استرلینگ باید در کیسه یا پارچه ضد لک نگهداری شود و هرگز در معرض هوا قرار نگیرد مگر در مواقع پوشیده شده. از طرف دیگر مرواریدها و عقیق ها از هوا رطوبت می گیرند. باید مراقب باشید تا از سیاه شدن دست توسط طلا پیشگیری گردد.

مراقبت از جواهرات

مراقبت و تمیز کردن طلا

طلا یک فلز نرم و قابل انعطاف است و نباید در معرض مایعات تمیز کننده قوی یا صابون یا مواد شیمیایی سخت قرار گیرد، که می تواند به فلز آسیب جدی برساند. همیشه هنگام تمیز کردن طلا باید از یک پارچه نخی و یا مسواک با آب ولرم استفاده شود.

مراقبت و تمیز کردن طلا

با استفاده از یک پارچه یا برس نرم ، طلای خود را با خمیر دندان یا محلول آب آمونیاک تمیز کنید. جواهرات خود را برای ایمنی در یک پارچه نرم یا کیسه های فشرده پنبه ای یا پلاستیکی ذخیره کنید.

قبل از ورود به استخرها یا سونا ، جواهرات خود را در بیاورید تا از تماس با آب کلر دار جلوگیری کنید.

مراقبت از طلا

قبل از استفاده از لوسیون یا عطر ، جواهرات خود را نیز در بیاورید. زیرا این مواد می توانند بر روی رنگ آنها تأثیر بگذارند و یا باعث خوردگی طلا شوند

مراقبت از جواهرات

 

اورو گالری به منظور انتخاب بهتر شما، به تولید انواع محصولات طلا در طرح‌های گوناگون شامل انواع دستبند طلا، دستبند النگویی طلا،انگشتر طلا،انگشتر طلا زنانه بدون نگین. گردنبند رو لباسی طلا، سرویس طلا نگین دار،گردنبند طلا، گوشواره و … پرداخته است. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی خرید سرویس طلا خود را در فروشگاه آنلاین طلا اورو گالری تهیه کنید.

 

خروج از نسخه موبایل