طلا و جواهر

آشنایی با مینا کاری طلا

مینا کاری طلا

مینا کاری طلا، هنر بسیار منحصربه فرد و زیبایی است که برای علاقه مندان به مد و فشن اهمیت زیادی دارد؛ چراکه با استفاده از آن می‌توان طرح و رنگ‌های بسیار شکیلی را به طلاهای معمولی بخشیده و جذابیت آن‌ها را چندین و چند برابر کرد. در حالت کلی، استفاده از طلاهای مینا کاری شده برای زمانی که می‌خواهید استایلی شیک و جذاب با اکسسوری‌های خاص داشته باشید، مناسب است.

البته در نظر داشته باشید زمانی که قصد دارید به سفارش این نوع جواهرات بپردازید، باید به سطح نیاز خود توجه کرده و بدانید که قرار است چه استفاده‌ای از آن کنید. چراکه این جواهرات اگرچه دوام بالایی دارند، اما به علت داشتن سطح شیشه‌ای خیلی زود دچار خط و خش می‌شوند.

سفارش طلای میناکاری شده در تهران

هنر مینا کاری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مینا در لغت به معنای آسمان آبی است و به علت اینکه در هنر مینا کاری طلا به طور معمول از رنگ‌های سبز و آبی استفاده می‌شود، این هنر را مینا کاری نام‌گذاری کرده‌اند. مینا کاری در واقعی هنریست که در آن طرح‌های متفاوتی را با استفاده از قلم سفید روی فلزات نقره‌ای، طلایی و مسی اجرا می‌کنند.

این فرایند که آن را با نام‌های میناسازی و میناگری نیز می‌شناسند، یکی از هنرهای باسابقه‌ای است که تقریباً ۵ هزار سال قدمت دارد و به طور کلی جزو صنایع دستی ارزشمند به حساب می‌آید. خوب است بدانید که این هنر از ایران به سایر کشورهای جهان منتقل شده و میناکاران بیزانس به طور کلی آن را از هنرمندان با استعداد ایرانی یاد گرفته‌اند.

تاریخچه میناکاری روی طلا در ایران به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد. لازم به ذکر است که اوج شکوفایی این هنر در زمان ساسانیان رخ داده است. میناکاری روی مس، طلا و نقره انجام می‌شود؛ چراکه نقره و طلا جزو آن دسته از فلزاتی هستند که در هنگام ترکیب شدن با مینا به هیچ عنوان اکسید نمی‌شوند.. به همین دلیل نیز می‌توان هر طرحی را روی آن‌ها انجام داد.

مینا کاری طلا در اغلب شهرهای ایران انجام می‌شود، اما تهران و اصفهان جزو برترین تولیدکنندگان طلاهای میناکاری شده در ایران هستند و استادان خبره‌ای در این زمینه را در خود جای داده‌اند.

میناکاری بر روی طلا چه کاربردی دارد؟

در دنیای مد و فشن و استایل‌های خاص، هنر مینا کاری طلا توانسته است طرفداران زیادی را به دست آورد. دلیل این موضوع نیز به این خاطر است که این فرایند موجب افزایش زیبایی و جذابیت طلاها شده و نقش و نگار آن‌ها را از حالت معمولی به حالتی شکیل‌تر تبدیل می‌کند.

جواهرات میناکاری شده در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و شکل‌ها در اختیار مشتری‌ها قرار داده می‌شود و آن‌ها بر اساس سلیقه شخصی خود می‌توانند آنچه که دوست دارند را خریداری کنند. این طلاها به طور کلی قیمت مناسبی نیز دارند و به همین دلیل برای علاقه مندان به مد و فشن، گزینه‌ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ به شمار می‌آیند.

مینا کاری طلا در تنوع بسیار بالایی انجام می‌شود. از طلاهای کم عیار و جنس‌های ارزان گرفته تا طلاهایی که گران قیمت هستند و از مواد خوب و باکیفیت تولید شده‌اند. هنرمندانی که این جواهرات را طراحی می‌کنند، وقت زیادی را جهت به وجود آوردن آثار زیبا و منحصر به فرد صرف می‌کنند. به طور کلی مزیت بسیار خوب مینا کاری طلا این است که در تنوع بالایی از طرح‌ها، رنگ‌ها و… قابل اجرا است.

میناکاری بر روی طلا

سفارش طلای میناکاری شده در تهران

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به استایل و تیپ خود اهمیت زیادی داده و همیشه از اکسسوری‌های خاص و زیبا استفاده می‌کنید، قطعا طلای میناکاری شده می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. پیش‌تر در رابطه با اینکه مینا کاری طلا چیست و چه مزیتی دارد، صحبت کردیم. حال اگر شما نیز می‌خواهید که به سفارش میناکاری روی طلا تهران بپردازید، نیاز به هیچ گونه نگرانی نیست؛ چراکه شما می‌توانید این دسته از طلاهای پرطرفدار و محبوب را به راحتی سفارش دهید.

ما در مجموعه طلا و جواهرات اورو، طلاهای میناکاری شده را بدون اجرت و با تنوع بسیار بالایی از طرح‌ها و رنگ‌های زیبا به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهیم. مجموعه ما در تلاش است تا بتواند نیاز مشتریان را در زمینه تهیه طلاهای میناکاری شده در تهران برطرف سازد.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید طلاهای میناکاری شده موردنظر خود را هم به صورت سفارش از مجموعه و هم به صورت حضوری و تلفنی خریداری کنید. به طور کلی روش‌های مختلفی برای برقراری ارتباط و سفارش محصول از مجموعه ما وجود دارد که شما بسته به شرایط خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

ما طلاهای میناکاری شده را در فروشگاه طلا و جواهرات اورو با نازل‌ترین قیمت به مشتریان ارائه می‌دهیم تا بتوانیم رضایت شما کاربران را به دست آوریم. اگر شما نیز قصد خریداری طلای میناکاری شده با تنوع بالا، قیمت مناسب و کیفیت عالی دارید، می‌توانید سفارش خود را در مجموعه ما ثبت کنید.

طلای میناکاری شده

جمع‌بندی

با سفارش میناکاری روی طلا می‌توانید سلیقه خاص و منحصر به فرد خود را به رخ همگان بکشید و استایل خود را زیباتر سازید. طلاهای میناکاری شده در گروه اکسسوری‌های شیک و جذاب قرار می‌گیرند که امروزه در میان افراد خوش سلیقه بسیار محبوب و باب شده‌اند. طلاهای میناکاری شده زیبا، خوش نقش و نگار و مقرون به صرفه را می‌توانید از فروشگاه طلا و جواهرات اورو سفارش دهید.

1 دیدگاه در “آشنایی با مینا کاری طلا

  1. ناهید گفت:

    من بازم نفهمیدم میناکاری طلا چیه. ولی از اون انگشتره خیلی خوشم اومد. خیلی قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *