نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

چگونه از آسیب دیدن و شکستن النگوی طلا جلوگیری کنیم؟

النگوی طلا

چگونه از آسیب دیدن و شکستن النگوی طلا جلوگیری کنیم؟

نکات مهم جلوگیری از شکستن النگوی طلا یا آسیب دیدگی های مختلف چیست؟ برای جلوگیری از شکستن النگوی طلا باید چه کارهایی را انجام داد؟

بدون شک طلا یکی از گران‌ترین فلزات است و هیچ گاه از مد نمی‌افتد. لذا نگهداری از طلا و جواهرات برای هر کسی مهم است. در این پست نکاتی برای نگهداری از جواهراتی مانند النگوی طلا آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا جواهرات خود را از هر گونه خراش احتمالی دور نگه دارید. با رعایت این نکات به شما اطمینان می‌دهیم که جواهرات مورد علاقه شما یک عمر ماندگار و قابل استفاده هستند.

با النگو و دستبند طلای خود نخوابید

حتی اگر تا این لحظه، بدون هیچ مشکلی با جواهرات خود خوابیده اید، سعی کنید که هرگز این کار را تکرار نکنید. در مورد این نکته در یک مصاحبه، جیل ماورر، یک طراح جواهرات معروف گفته است که: «خوابیدن با جواهرات به احتمال زیاد به جواهرات شما آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث خراش آن‌ها بشود.»

علاوه بر این خوابیدن با جواهرات می‌تواند به پوست شما نیز آسیب برساند. بنابراین بهتر است که هنگام خواب آن‌ها را در جایی جداگانه بگذارید و صبح‌ها دوباره استفاده کنید.

شکستن النگوی طلا

آن را جداگانه نگهداری کنید

برای نگهداری جواهراتی مانند النگو، از جعبه جواهرات استفاده کنید. جعبه جواهرات تمیز، خشک و دارای پارچه در دیواره و کف، بهترین گزینه است. علاوه بر این، بهتر است که هر تکه را با پارچه ای نرم بپیچید. اگر جعبه جواهرات در دسترس ندارید، جواهرات خود را به صورت جداگانه در پارچه ای تمیز و سپس در یک پاکت قرار دهید. نگهداری جداگانه جواهرات به این دلیل اهمیت دارد که از پیچیده شدن آن‌ها در هم و ایجاد خراشیدگی جلوگیری می‌کند. به علاوه، اگر هر قطعه را در محلی متفاوت نگهداری کنید، همیشه می‌دانید که کجا آن را پیدا کنید و دیگر نگران شکستن زنجیر گردنبند، النگو و دستبند خود نخواهید بود.

 

آخر آن را بپوش، اول آن را بردار!

یک دستورالعمل ساده برای کمک به شما در مراقبت از جواهرات ارزشمندتان، این است که آنها را پس از پوشیدن لباس، بپوشید. در هنگام تغییر لباس یا قبل از خواب نیز، ابتدا جواهرات را بیرون بیاورید. در این مورد نیز، یک طراح جواهرات به نام مورر گفته است : «جواهرات شما همیشه باید آخرین چیزی باشد که می‌پوشید و اولین چیزی است که بر می‌دارید.»

در آوردن لباس‌هایی مانند ژاکت، می‌تواند باعث شکستن النگو شده و یا حتی زنجیر شما را پاره کند. علاوه بر این تعویض لباس در حالی که جواهراتی به همراه دارید، می‌تواند باعث گم شدم آن‌ها شود. در این مورد احتمالا تجربه‌ی افتادن گوشواره پس از تعویض لباس را دارید.

اگر قصد خرید لباس دارید و می‌دانید که قرار است لباس‌ها را پرو کنید. بهترین کار این است که جواهرات خود را در خانه بگذارید. اگر فراموش کردید، لباس را به دقت تعویض کنید و مطمئن شوید که قبل از ترک اتاق پرو، تمام جواهرات خود، از جمله پشت گوشواره‌هایتان در جایش قرار دارد.

آسیب دیدن النگوی طلا

مراقب لوازم آرایشی و بهداشتی باشید

با توجه به اینکه دستبند و النگو در ناحیه مچ قرار می‌گیرند و بعضی‌ها عادت دارند که به این ناحیه عطر بزنند. به یاد داشته باشید که هرگز عطر و ادکلن را بر روی جواهرات خود اسپری نکنید. عطر، اسپری مو و لوسیون به طور بالقوه می‌تواند به النگو و سایر جواهرات شما آسیب برساند و مطمئنا آن‌ها را کثیف و کدر می‌کنند. برای جلوگیری از این مسئله، برای آماده شدن، بهتر است پس از آرایش و پوشیدن لباس‌ها، دست‌هایتان را بشویید. تا باقی مانده لوازم آرایشی از آن پاک شود و در آخرین مرحله، النگوی خود را استفاده کنید. بعلاوه بهتر است که جواهرات خود را هنگام آماده شدن روی لباس خود قرار دهید تا کمتر در معرض این مواد قرار بگیرند.

از آفتاب پرهیز کنید

در صورتی که به صورت روزمره از النگو‌های خود استفاده می‌کنید، بهتر است که مراقب نور خورشید باشید. بهتر است جواهرات خود را در محلی که در معرض نور مستقیم خورشید است نگهداری نکنید. زیرا نور آفتاب می‌تواند بر روی برخی از جواهرات تأثیر بگذارد. رنگ بعضی از سنگ‌های زینتی مورد استفاده در جواهرات، اگر به طور مداوم در معرض آفتاب قرار داشته باشند، می‌توانند تغییر کنند. همچنین بهتر است که النگو و سایر جواهرات خودتان را را از منابع گرمایشی دور نگه دارید.

 

نکاتی در مورد استفاده روزانه

همانطور که می‌دانید، طلا با اینکه درخشش و جلای بالایی دارد، اما همچنین یک فلز نرم است. این باعث می‌شود که همواره در معرض خراشیدگی و فرورفتگی باشد. حین استفاده از النگوی طلا، ساعت‌ها و دستبند هایتان باید تا جای ممکن مراقب آن‌ها باشید و در هنگام انجام هرگونه حرکت ورزشی، آن را بردارید.

النگو و دستبند در معرض بسیاری از موادی که شما با دستتان لمس می‌کنید، قرار دارد. یکی از این مواد، کلر است. کلر بدترین دشمن طلاست و با قرار گرفتن مکرر در معرض آن، ساختار جواهرات طلای شما را ضعیف می‌کند. کلر در نهایت منجر به شکستن النگو و دستبند هایتان می‌شود. حتماً قبل از رفتن به استخر یا آبگرم، جواهرات خود را از دست خارج کنید.

هنگام تمیز کردن و استفاده از مواد شیمیایی مانند سفید کننده‌ها و پاک کننده‌های خانگی، اسیدها یا مواد ساینده، حتما النگو و دستبند تان را از دست خارج کنید. این مواد به جواهرات شما آسیب می‌رسانند. این مواد در دراز مدت موجب ضعیف شدن آن و احتمال خمیدگی و شکستن می‌شوند. در صورتی که نمی‌خواهید یا نمی‌توانید جواهرات را از دست خود خارج کنید، برای محافظت از جواهرات و همچنین پوست خودتان، حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

النگو و دستبند خود را قبل از استحمام در بیاورید. پوشیدن جواهرات هنگام استحمام می‌تواند منجر به جمع شدن مواد شوینده مانند صابون بر روی آن شود. تجمع این مواد شوینده در درازمدت باعث ایجاد یک لایه نازک کدر بر روی جواهرات شما می‌شود.

آسیب دیدن و شکستن النگوی طلا

نکاتی در مورد تمیز کردن منظم النگو

وقتی به طور مرتب از النگو‌های خود استفاده می‌کنید، این جواهرات زیبای شما در معرض چربی‌های پوست، تعریق، گرد و غبار، آرایش و موارد دیگر قرار می‌گیرد. برای حفظ درخشش آن، باید جواهرات خود را مرتباً با محلولی حاوی ۱۰ قسمت آب گرم و ۲ قسمت صابون، تمیز کنید.

در تمیز کردن النگوها، خیساندن نکته اصلی است. بهتر است النگو و سایر جواهرات طلای خود را به مدت ۳ ساعت خیس کنید و سپس آن‌ها را به آرامی با یک برس بسیار نرم مالش دهید، زیر آب بشویید و با یک پارچه خشک کنید.

همچنین برای درخشش بیشتر، می‌توانید از یک پارچه پرداخت جواهرات استفاده کنید. از حوله یا دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا باعث خراشیدگی جواهرات شما می‌شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که بهتر است فقط در صورت لزوم، یعنی در حالتی که النگوی طلا شما کاملاً کثیف و کدر شده است از صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

شکستن النگوی طلا

با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از ویروس کرونا، ممکن است که مجبور به استفاده از الکل برای تمیز و ضدعفونی کردن النگوی خود بشوید. در این مورد باید بگوییم که خیلی نگران نباشید. یکی دیگر از پاک کننده‌های مورد تایید برای جواهرات، الکل است. البته بهتر است که از این مواد خیلی استفاده نکنید و جواهرات خود را در این برهه زمانی در مکان‌هایی که در معرض آلودگی قرار می‌گیرند، نپوشید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که جواهرات خود را از مواد سفید کننده دور نگه دارید.

هر چند وقت یکبار النگوی خود را به دقت بررسی کنید. اگر هر گونه آسیبی در روی آن وجود دارد یا سنگی شل شده است، آن را قبل از گم شدن دریابید. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که تمیز کردن قطعات آسیب دیده فقط می‌تواند مشکل را بدتر کند.

 

پایان

اورو گالری مرجع خرید آنلاین طلا و جواهر است. تمام نکات بالا راه‌های بسیار خوبی برای مراقبت روزانه از جواهرات و النگوی طلا ی شما است. با این حال، انجام این کارها به تنهایی کافی نیست. ما توصیه می‌کنیم که جواهرات خود را هر شش ماه به طور حرفه ای تمیز کرده و از نظر وجود قسمت‌های سست و آسیب دیدگی  بررسی کنید. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا در طولانی مدت از جواهرات طلای خود مراقبت بهتری داشته باشید و از آسیب دیدن النگو و دستبند خود جلوگیری کنید.

شما می توانید جهت مطالعه مقاله ( ویژگی‌های یک دستبند طلای زیبا و جذاب ) اینجا را کلیک نمائید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اورو

منابع

https://www.janvierjewelers.com/best-ways-take-care-gold-jewelry#:~:text=When%20worn%20regularly%2C%20your%20gold,and%202%2Dparts%20dish%20soap.

https://www.insider.com/how-to-take-care-of-your-jewelry-rings-necklaces-and-bracelets-2018-6#9-watch-out-for-drains-9

خروج از نسخه موبایل