نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

چند نکته در مورد خرید حلقه نامزدی و حلقه ازدواج

خرید انگشتر نامزدی

چند نکته در مورد خرید حلقه نامزدی و حلقه ازدواج

خرید انگشتر نامزدی و ازدواج شاید یک انتخاب سخت باشد. اما نگران نباشید، در این پست ما به نکاتی که بهتر است در خرید و انتخاب انگشتر به آن دقت کنید، می‌پردازیم.

خرید حلقه نامزدی و حلقه ازدواج

۱. گزینه‌های مختلف خرید انگشتر نامزدی و ازدواج را برای خود محدود کنید

منظور از گزینه‌های مختلف، این است که برای مثال دوست دارید سنگ روی حلقه‌ی شما از چه نوعی باشد، الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی؟ و یا حتی جنس حلقه از چه فلزی باشد، پلاتین یا طلا؟ البته محدود کردن گزینه‌ها ممکن است برای شما تا حدودی طاقت فرسا باشد، اما نترسید! کافیست هر بار یک قدم بردارید.

با سوال‌های آسان تر شروع کنید: آیا در تصورات شما، حلقه‌ی مورد علاقه تان یک پایه‌ی ساده دارد یا دارای تزئینات است؟ فکر می‌کنید انگشتر شما و همسرتان باید با هم ست باشد؟ آیا می‌خواهید جنس فلز حلقه‌ی ازدواجتان با حلقه‌ی نامزدی یکی باشد؟ پیش از گشتن در مغازه‌ها، بهتر است لیستی از این سوالات را برای خود آماده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید، تا فرآیند خرید انگشتر برای شما طاقت فرسا نشود و گزینه‌های نامناسب را فورا حذف کنید.

۲. جستجو برای حلقه را زود شروع کنید

هنگامی که یک ایده اولیه در مورد اینکه چه نوع حلقه انگشتری را دوست دارید، داشته باشید، زمان آن رسیده است که قسمت سرگرم کننده‌ی ماجرا را شروع کنید. یعنی سعی کنید آن‌ها را امتحان کنید! پیشنهاد می‌شود که حداقل دو تا سه ماه قبل از تاریخ عروسی جستجوی خود را در فروشگاه‌ها شروع کنید.

شما برای جستجو، تحقیق در مورد قیمت‌ها و بازنگری در حلقه‌هایی که نظر شما را جلب می‌کنند به این زمان نیاز دارید. اگر در نظر دارید که یک حلقه سفارشی خریداری کنید، احتمالاً به زمان بیشتری نیز نیاز خواهید داشت. و به خاطر داشته باشید که موارد اضافی مانند حکاکی، ممکن است حتی یک ماه طول بکشد.

۳. یک فلز برای پایه‌ی حلقه انتخاب کنید

نوع فلزی که برای حلقه‌ ازدواج یا نامزدی انتخاب می‌کنید، روی نمای کلی آن تأثیر بسزایی می‌گذارد. چندین سال است که طلای سفید و پلاتین از انواع فلزات دیگر محبوب‌تر هستند و ظاهری مدرن و زیبا ایجاد می‌کنند. این فلزات همچنین گزینه‌های خوبی برای الماس‌های درجه بندی شده در محدوده‌های شفاف تا تقریباً شفاف هستند. زیرا شفاف بودن الماس را برجسته‌تر می‌کنند. قرار دادن این الماس‌های گرانبها روی پایه‌های زرد آنطور که باید جلوه ندارد. زیرا باعث می‌شود که الماس از نظر ظاهری مایل به رنگ زرد بنظر برسد.

خرید حلقه ازدواج

۴. می‌توانید یک حلقه‌ی ترکیبی بخرید

اگر شما پلاتین را دوست دارید ولی همسرتان طلای زرد یا سفید را بیشتر می‌پسندد، ناراحت نشوید. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید حتما انگشتری با یک نوع فلز را خریداری کنید. به عنوان یک راه حل، شما می‌توانید انگشتری با ترکیب دو نوع فلز انتخاب کنید و یا حتی می‌توانید هر کدام، یک جنس حلقه را خریداری کنید.

۵. بودجه تعیین کنید

بسته به فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید، یک حلقه ازدواج طلای رینگ ساده، می‌تواند از دو گرم طلا شروع شود و با قیمت امروز تقریبا از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود. هرچه تزیینات حلقه بیشتر شود، هزینه‌ی آن افزایش می‌یابد. همچنین سنگ به کار رفته، می‌تواند برلیان و یا حتی شیشه باشد. تمامی این موارد بستگی به بودجه ای دارد که شما برای خریداری حلقه‌ی خود تعیین می‌کنید. معمولا توصیه می‌شود که حدود ۳ درصد از کل بودجه عروسی خود را برای خرید حلقه‌ها کنار بگذارید.

۶. سبک زندگی خود را در ذهن داشته باشید

در خرید انگشتر نامزدی به یاد داشته باشید که قرار است شما هر روز این انگشتر را در دست داشته باشید. بنابراین هدف این است که چیزی را انتخاب کنید که بتواند جزئی از زندگی شما شود. اگر به طور مرتب ورزش می‌کنید یا ساز می‌زنید، ممکن است یک حلقه باریک‌تر با لبه‌های گرد برای شما مناسب تر باشد. می‌توانید برای امتحان راحتی حلقه خود، در جواهر فروشی کار‌هایی مانند نوشتن یا استفاده از گوشی را با آن انجام دهید.

اگر با دستان خود زیاد کار می‌کنید، ممکن است یک حلقه فلزی ساده، بدون سنگ‌های قیمتی و طرح‌های ریز برای شما انتخاب بهتری باشد. زیرا ممکن است این سنگ‌ها سست شده یا جدا شوند و یا در لابلای کنده کاری‌های آن جرم و آلودگی جمع شود. در ضمن اگر خیلی فعال هستید، به سراغ پلاتین بروید. زیرا دوام فوق العاده ای دارد و از طلا ماندگار تر است.

۷. انواع حلقه‌ی متفاوت را امتحان کنید

ممکن است یک نوع حلقه نامزدی و ازدواج را خیلی دوست داشته باشید، اما خودتان را محدود نکنید. امتحان کردن انواع دیگر حلقه می‌تواند در واقع به شما کمک کند. در جواهر فروشی می‌توانید از فروشنده بخواهید تا چند نوع حلقه‌ی جدید را به شما پیشنهاد دهد و مدل‌هایی که از قبل در ذهن نداشتید را هم در دست خود ببینید. این ایده درست مانند خرید لباس عروس است و ممکن است در نهایت عاشق چیزی شوید که هرگز فکرش را نمی‌کردید!

 

۸. به حلقه‌ی مورد نظر خود، در شرایط نوری مختلف نگاه کنید

انگشترها به خصوص آنهایی که دارای الماس هستند، در شرایط مختلف نور بسیار متفاوت به نظر می‌رسند. دلیل این امر آن است که برش‌های الماس مانند آینه‌های کوچک عمل می‌کنند، و نور محیط اطراف آنها را منعکس می‌کنند. هر حرکتی باعث می‌شود که وجوه نور را به یکدیگر منعکس کنند و تصویر زیبایی از انعکاس شگفت انگیز نور و رنگ ایجاد کنند. هنگام خرید انگشتر نامزدی یا ازدواج دارای الماس، حتماً در این چهار شرایط مختلف نوری به آن نگاه کنید تا ظاهر و عملکرد آن را به درستی ببینید:

محیطی که نورپردازی نقطه ای آن شدید نیست.

نور پراکنده، به خصوص چراغ‌های فلورسنت سقف که نور سفید می‌تابند بهترین گزینه هستند.

یک محیط روشن با ترکیبی از نور پراکنده و نقطه ای.

نور طبیعی روز، مستقیم زیر آفتاب یا زیر سایه.

حلقه ازدواج

۹. بلند مدت فکر کنید

گرچه نباید از پیش رفتن با مد روز ترسید، اما مطمئن شوید که سبکی را انتخاب می‌کنید که می‌خواهید برای ۴۰ سال آینده استفاده کنید. البته زیاد هم در این مورد نگران نباشید؛ شما با انگشتر ازدواج نکرده‌اید و همیشه می‌توانید بعداً به مناسبت یک سالگرد خاص تغییراتی را در آن ایجاد کنید برای مثال الماس به آن اضافه کنید یا آن را از طلای سفید به پلاتین تغییر بدهید.

۱۰. به اندازه‌ پایه حلقه دقت داشته باشید.

اکثر مردم همواره حلقه‌ عروسی خود را می‌پوشند. آنها از حلقه‌ی خود در تابستان، زمستان، هنگام ورزش و یا حتی بارداری استفاده می‌کنند. این یعنی گاهی اوقات انگشتان شما متورم می‌شود و گرما، سرما، احتباس آب یا افزایش و کاهش وزن می‌تواند باعث شود که حلقه برای انگشت شما بزرگ یا کوچک شود. برای یافتن اندازه مناسب حلقه که به بهترین وجه برای همه‌ی این تغییرات مناسب باشد. اندازه‌ی نهایی حلقه خود را در زمانی انتخاب کنید که سالم و آرام باشید و دمای بدن نرمال باشد. این بدان معناست که شما هرگز نباید این کار را صبح انجام دهید زیرا آب از شب قبل در بدن حبس می‌شود. همچنین درست بعد از ورزش به دلیل ورم انگشتان یا وقتی که دمای بدن شما خیلی گرم یا سرد است، این کار را انجام ندهید.

 

امیدواریم نکاتی که در این پست ذکر شد به شما در خرید حلقه نامزدی و ازدواج کمک کند. اما همیشه به یاد داشته باشید که انگشتری که انتخاب می‌کنید، نباید صرفا بر اساس سلیقه خودتان باشد؛ بلکه باید سلیقه‌ی همسر خود را هم در نظر بگیرید. علاوه بر این، لازم نیست که حتما با مد روز پیش بروید، بلکه هر انگشتری که به شما حس بهتری می‌دهد و با استایل شما سازگارتر است، می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما باشد.

شما می توانید جهت مطالعه مقاله ( ویژگی‌های یک دستبند طلای زیبا و جذاب ) اینجا را کلیک نمائید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اورو

منابع:

https://www.theknot.com/content/rules-for-choosing-your-wedding-bands

https://4cs.gia.edu/en-us/blog/tips-for-buying-an-engagement-ring/

خروج از نسخه موبایل