نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

نگین اتمی چیست؟

نگین اتمی چیست

بسیاری از خریداران طلا و جواهر، نام نگین اتمی را شنیده‌اند، اما به‌درستی نمی‌دانند نگین اتمی چیست. نگین اتمی جایگزینی ارزان‌ برای نگین برلیان است که طرحی زیبا و نمایی درخشان دارد‌.

در ادامه درباره ویژگی‌های نگین اتمی توضیح می‌دهیم.

ویژگی نگین اتمی چیست؟

این نگین درخشان و زیبا، دست‌ساز بوده و توسط مهندسان و متخصصان در آزمایشگاه‌ها با روش‌های مصنوعی تولید می‌شود.

این نوع نگین به‌دلیل مصنوعی‌بودن خاصیت‌های معدنی سنگ‌های طبیعی را ندارد اما از نظر زیبایی و جلوه با سنگ‌های طبیعی برابر است. نگین‌های اتمی در ابعاد کوچک، بزرگ با وزن سبک و سنگین ساخته می‌شوند.

وزن نگین اتمی در قیمت نهایی طلا و جواهرات تاثیر مستقیم دارد و هر چه میزان نگین بیشتر باشد، مبلغ بالاتری برای آن باید پرداخت کرد.

انگشتر با نگین اتمی

تفاوت نگین برلیان با نگین اتمی ؟

نگین برلیان از تراشیدن سنگ الماس به‌دست می‌آید، بنابراین طبیعی است و خواص معدنی دارد اما نگین اتمی را در آزمایشگاه‌ها تولید می‌کنند‌.

نگین‌ برلیان دارای قیمت بسیار بیشتری نسبت به نگین اتمی است، اما این ۲ نگین میزان زیبایی یکسانی با یکدیگر دارند.

این دو نوع نگین بسیار زیاد به یکدیگر شبیه هستند و به‌دلیل برخورداری از جلوه شیک و درخشان، تشخیص تفاوت آنها کار آسانی نیست.

کاربرد نگین اتمی چیست؟

بسیاری از زیورآلات مانند گوشواره‌ها، انگشترها، گردنبندها و سرویس‌های طلا با نگین اتمی ساخته می‌شوند. این نگین‌ها زیبایی و جلوه فوق‌العاده‌ای به طلاجات می‌بخشند.

نگین‌ها به‌صورت تک و چندتایی برروی انگشتر‌ها، گوشواره‌ها و سرویس‌ها نصب می‌شوند. قرارگیری یک نگین برروی انگشتر زیبایی و جلوه آن را به‌شدت افزایش می‌دهد و آن را از حلقه‌ای ساده به حلقه‌ای شیک و منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

سرویس‌هایی که با نگین اتمی کار شده‌اند، با وجود ظاهر فوق‌العاده شیک و جذاب، قیمت بسیار مناسبی نسبت به سرویس‌های برلیان دارند و گزینه معقول و به‌صرفه‌ای برای خرید محسوب می‌شوند.

قرارگیری نگین‌های اتمی برروی طلاجات مختلف به‌ویژه انگشتر و گوشواره به‌دلیل درخشندگی و زیبایی چشمگیری که دارند، آنها را به هدیه‌ای خاص و به یاد ماندنی تبدیل می‌کنند.

شما می‌توانید پیش از خرید قطعه طلای مد نظر خود، آن را با نگین اتمی در رنگ، تعداد، وزن و ابعاد دلخواه‌تان سفارش دهید‌، به‌این‌ترتیب می‌توانید متناسب با بودجه خود، طلای مد نظر خود را تهیه کنید.

راه تشخیص برلیان از نگین اتمی ؟

نگین اتمی و نگین برلیان را با استفاده از روش‌های زیر می‌توان از یکدیگر تشخیص داد:

سنگ‌های برلیان دارای یک سوراخ ریز به نام کربن هستند که تنها کارشناس با استفاده از ذره‌بین می‌تواند آن را مشاهده کند.

چرا برلیان قیمت بیشتری از نگین اتمی دارد؟

الماس به‌دلیل روش تهیه بسیار سخت، کمیاب‌بودن، طبیعی‌بودن و ساختار خاصی که دارد، دارای قیمت بسیار بالایی است، در نتیجه، نگین آن نیز قیمت هنگفتی دارد.

قیمت نگین اتمی به کمیاب‌بودن نگین آن، وزن، میزان دوام و میزان درخشندگی آن بستگی دارد. ارزش این نوع نگین به‌دلیل دست‌ساز بودن، از برلیان کمتر است.

جمع‌بندی

تفاوت برلیان با نگین اتمی چیست؟ این ۲ نگین ازنظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و تنها طلاسازان می‌توانند آنها را با روش‌های خاصی تشخیص دهند.

نگین اتمی در آزمایشگاه توسط انسان‌ها ساخته می‌شود، به همین دلیل قیمت بسیار کمتری از برلیان دارد. ارزش و قیمت برلیان به‌دلیل برخورداری از خصوصیات طبیعی‌بودن، کمیابی و هزینه بسیار بالای دسترسی به آن، نسبت به نگین اتمی بسیار بیشتر است.

هرچه نگین اتمی به‌کاررفته برروی زیورآلات بیشتر باشند، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. نگین اتمی را به‌صورت تکی یا بیشتر برروی طلا و جواهرات قرار می‌دهند.

برای مشاهده انگشترهای طلا اورو گالری با نگین اتمی اینجا کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل