نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

خرید انگشتر طلا/ چگونه بهترین انگشتر را بخریم؟

خرید انگشتر طلا

بهترین خرید انگشتر طلا/ چگونه بهترین انگشتر طلا را خریداری کنیم؟

در این مقاله از اورو گالری تلاش کرده ایم تا در مورد بهترین خرید انگشتر طلا ، نکاتی ارائه دهیم. بعد از خواندن این مقاله قادر خواهید بود بر اساس اصول و قواعدی ساده انگشتر طلا زنانه یا مردانه و مدنظر خود را به صورت آنلاین یا حضوری بخرید. این شما و این راه های انتخاب بهترین حلقه ها و انگشترهای طلایی.

به عیار طلای خود توجه کنید

می‌خواهید انگشتر طلا شما چند عیار باشد؟ عیار طلا پایه ای ترین مفهوم در طلاسازی است. انگشترها میتوانند کاملا از طلای خالص ساخته شده باشند، که در این حالت به آن ها طلای ۲۴ عیار گفته میشود. و یا میتوانند به جز طلا، از تعدادی فلز دیگر مثل نیکل و مس و .. نیز ساخته شوند. که در این صورت عیار آن ها کمتر از ۲۴ خواهد بود. ما عیارهای مختلفی داریم ولی شناخته شده ترین ها ۱۰، ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ هستند.

هرچه عیار انگشتر طلا بیشتر باشد به این معنی است که درصد طلای بکار رفته در آن بیشتر است. به عنوان مثال، انگشتر طلا ۱۰ عیار حاوی تقریبا ۴۲٪ طلا و ماباقی آن از فلزات دیگری مانند روی، نیکل و غیره است. عیار بالا معمولا قیمت بیشتری دارد بنابراین حین خرید انگشتر طلا زنانه یا مردانه حتما بسته به میزان بودجه و پول خود عیار آن را انتخاب کنید. برای اطلاع از خرید قیمت انگشتر طلا  بهاین صفحهمراجعه کنید.

خرید انگشتر طلا

ماندگاری انگشتر طلا مد نظر باشد

بر اساس یک قاعده کلی هرچه عیار طلا بیشتر باشد یعنی انگشتر از طلای خالص ساخته شده و طلای خالص نیز نسبتا فلز نرمی است که به درد کارهای روزمره نمیخورد. زیرا ممکن است خراش بخورد یا آسیب ببیند.

برعکس انگشترهای کم عیار (به عنوان مثال، ۱۰k یا ۱۴k)  از آنجایی که از ترکیب چند فلز مختلف ساخته میشوند معمولا مستحکم تر هستند و به راحتی به درد کارهای روزمره شما میخورند بدون اینکه آسیبی به آن ها وارد شود. نگهداری و مراقبت از این انگشتر ها آسانتر است و کمتر نیاز به جلا دادن پیدا میکنند.

علاوه بر این، انگشترهای ساخته شده از طلای کم عیار نسبت به انگشترهای با عیار بالا به سختی خم میشوند یا آسب دیدگی آن ها بسیار کمتر است. اگر میخواهید هر روز انگشتر خود را استفاده کنید یا بیش از حد در طول روز با دستانتان کار میکنید بهتر است انگشترهایی با عیار کمتر بخرید. خرید انگشتر طلای با عیار بالا (مانند ۱۸k ، ۲۰k یا ۲۲k) برای کسانی که تنها به صورت محدود از آن ها استفاده میکنند مناسب تر است. زیرا نرم هستند و با استفاده کم آسیبی به آن ها نمیرسد. اگر زیاد از این انگشترها استفاده شود دچار فرسایش و خوردگی میشوند که در نهایت از قیمت طلا کاسته میشود.

خرید انگشتر طلا

 

تصمیم شما کدام است؟ مردانه بخرید یا زنانه؟

زنان معمولا به دلیل اینکه کارهای سختی انجام نمیدهند و در نگهداری از طلا دقت زیادی دارند، میتوانند انگشتر طلا ظریف و ۲۴ عیار هم بخرند. اما مردانه به دلیل اینکه بیشتر شاغل هستند و یا ممکن است در نگهداری از طلای خود کوشا نباشند، بهتر است طلای ضخیم با عیار پایین بخرند.

آیا انگشتر طلا  نیکل دارد؟

نیکل فلزی است که معمولاً به آلیاژهای طلا اضافه می شود. اضافه شدن نیکل به طلاهای با عیار پایین امری طبیعی است اما مشکل اینجاست که پوست برخی از افراد به نیکل حساسیت دارد. درنتیجه اگر شما هم به این فلز حسایت دارید بهتر است که انگشتر با عیار بالا بخرید. زیرا با اینکار خود را از بروز بثورات پوستی و سایر واکنش های دیگر نجات خواهید داد.

توصیه ما به شما این است که اگر چنین حساسیتی دارید، به هیچ عنوان انگشتر طلای ۱۰ عیاری خریداری نکنید. زیرا غلظت نیکل در آنها می تواند برای شما بیش از حد تحملتان باشد. انگشتر و حلقه طلای ۱۴ عیار و عیارهای بالاتر ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد. برای اطمینان بیشتر از ایمنی و پیشگیری از حساسیت، بهترین انتخاب، انگشترهای ۱۸ عیار هستند که از همه لحاظ بهترین هستند. زیرا غلظت سایر فلزات در آن ها کمتر است و قیمت منصفانه تری هم دارند.

 نگین دار دوست دارید یا بدون نگین ؟

جدای از علاقه به انواع سنگ های قیمتی، شما اول باید شرایط و هدف خود از خرید انگشتر طلا نگین دار را در نظر بگیرید. اگر شما میخواهید انگشتر نگین دار را برای کارهای روزمره بخرید نباید اینکار را انجام دهید. زیرا نگین براحتی میتواند کنده یا گم شود. اگر فکر میکنید میتوانید از نگین محافظت کنید میتوانید چنین انگشتری بخرید. اما اگر نه، لطفا از خرید چنین انگشترهایی صرف نظر کنید زیرا همه جوره ضرر خواهید کرد. حتی زمان خرید انگشتر طلا به صورت آنلاین نیز باید مراقب باشید.

طلای توپر دوست دارید یا آبکاری شده با طلا؟

همه حلقه و انگشترهای طلا کاملاً از طلا ساخته نشده اند بعضی از آنها فقط با یک لایه از جنس طلا پوشیده شده اند و در زیر این پوشش طلایی فلزات دیگری قرار دارند. یعنی انگشتر از جنس فلز دیگری است ولی با یک لایه طلایی آبکاری شده است.

چنین حلقه های طلاکاری شده ای معمولاً ارزانتر از نمونه های توپر تمام طلا هستند. با این وجود ، بسته به اینکه چند بار انگشتر را استفاده میکنید، آبکاری به مرور زمان از بین خواهد رفت. بنابراین به طور کلی، اگر قصد دارید گاه به گاه آن را استفاده کنید؛ یک حلقه از روکش طلا خریداری کنید. در غیر این صورت، طلای توپر بخرید.

نکته:

اگر هم به نیکل حساسیت دارید، اطمینان حاصل کنید که فلز زیر روکش طلا نیکل نیست.

انگشتر طلا

سایز انگشت خود را در نظر بگیرید

سایز انگشتر بسیار مهم است. ابتدا مشخص کنید که انگشتر را برای کدام یک از انگشتان خود میخواهید بخرید. سایز انگشتری که میخواهید بخرید باید دقیقا هم اندازه انگشت مدنظرتان باشد نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد. خصوصا در خرید آنلاین طلا باید به این نکته توجه داشته باشید.

فراموش نکنید که طلا فلز نرمی است و اگر به سختی آن را دست کنید یا بردارید به مرور زمان خم میشود و ممکن است از قیافه بی افتد. این میتواند ارزش حلقه را هم کمتر کند. بنابراین برای حفظ راحتی و آسایش خودتان و به خاطر حفظ قیمت طلای خود حتما انگشتر همسایز انگشتان خود را خریداری کنید.

اگر اکنون لاغر هستید و فکر میکنید که ممکن است چاق شوید خرید انگشتر درشت طلا میتواند گزینه بهتری برای حال و آینده شما باشد. برعکس اگر چاق هستید و میخواهید لاغر کنید. بسته به مقدار وزنی که میخواهید کم کنید سایز انشگتر را کمی کوچکتر انتخاب کنید.

از کجا می توان یک حلقه طلا خریداری کرد؟

برای خرید حلقه طلا میتوانید مستقیما به بازار بروید یا به صورت اینترنتی آن را خریداری کنید. خوشبختانه اورو گالری به جهت حال شهروندان و مشتریان خود یک فروشگاه اینترنتی طلا راه اندازی کرده که میتوانید با مراجعه خرید آنلاین طلا را تجربه کنید. یک انگشتر طلا جدید و خوب با کمترین اجرت ممکن را خریداری کنید و لذت ببرید.

شما می توانید جهت مطالعه مقاله ( ویژگی‌های یک دستبند طلای زیبا و جذاب ) اینجا را کلیک نمائید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اورو

منبع

خروج از نسخه موبایل