نماد سایت گالری طلا اورو | Oro Gold Gallery

انگشتر دست دوم بخریم یا نخریم؟

انگشتر دست دوم بخریم یا نخریم؟

وقتی نوبت به انتخاب و خرید انگشتر طلا با قیمت مناسب می‌رسد، مطمئنا مواردی که پشت ویترین مغازه‌ها می‌بینید تنها انتخاب شما نیستند و موارد بیشتر دیگری نیز برای انتخاب وجود دارد. در حالی که انگشترهای درخشان با نگین‌های بسیار زیبا در ویترین وب‌سایت‌ها و طلافروشی‌ها می‌توانند انتخاب خیره کننده‌ای برای شما باشند. با این حال مزایای بسیاری در خرید انگشتر طلا دست دوم وجود دارد که هنگام خرید به آنها دست پیدا می‌کنید.

در این مقاله قرار است تا با هم کشف کنیم که خرید انگشتر دست دوم و اجرت کم، چه مزایایی برای خریداران دارد. این مقاله برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه است و تصمیم داریم تا در مورد مزایای احتمالی خرید انگشتر دست دوم بگوییم و باز هم از این بگوییم که، چرا آنها این خرید می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و عوامل مهمی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید را عنوان خواهیم کرد.

انگشتر دست دوم بخریم؟

برای پاسخ به سوال انگشتر دست دوم بخریم ابتدا باید همه جوانب را بررسی کنید. خرید طلا چه نو باشد و چه خرید طلای دست دوم باید حتما با فکر و اندیشه صحیح انجام شود، چرا که این نوع خرید هزینه‌ی زیادی برای هر فرد دارد و حتما باید درباره مزیت‌های و معایب هر خرید از قبل تحقیق کنید.

بیایید ابتدا در مورد موارد مهم در انتخاب و خرید انگشتر طلا کم اجرت یا همان دست دوم بیشتر بدانیم و بعد بدانیم که چرا خرید این قطعه طلا به صورت دست دوم، می‌تواند برای ما به صرفه باشد.

خرید انگشتر دست دوم

  1. ارزش پول

با لیبل دست دوم، زود از خرید منصرف نشوید. لیبل دست دوم در انگشترهای طلا به معنای کیفیت یا ارزش پایین نیست. در بسیاری از موارد، عکس این قضیه صادق است. اگر به دنبال انگشترهای طلای بسیار زیبا و حتی مدل‌های قدیمی هستید، انگشترهای دست دوم می‌توانند در ازای پولی که پرداخت می‌کنید میزان ارزش بیشتری به شما ارائه دهند. حتی هنگام خرید و انتخاب حلقه ازدواج نیز می‌توانید حلقه‌های دست دوم را در نظر بگیرید، چرا که آنها به شما این امکان را می‌دهند که انگشترهای نگین‌دار با کیفیت بالا را با قیمت کمتری خریداری کنید.

در حالی که می‌توانید یک انگشتر طلا در مدل‌های جدید را در طلافروشی‌ها پیدا کنید و قیمت آن زیاد باشد، انگشتر دست دوم می‌تواند نصف آن انگشتر نو تمام شود و میزان هزینه را برای شما کاهش دهد و شما هیچ وقت از این تفاوت نا امید و پشیمان نخواهید شد. به یاد داشته باشید، اگرچه ممکن است با سفارش ساخت طلا قطعه‌ای منحصر به فرد به دست آورید، اما اغلب هنگام خرید طلا دست دوم پول بیشتری برای خود ذخیره خواهید کرد.

  1. تنوع بیشتر در انتخاب

خواه به دنبال انگشتری با مدل خاص باشید و یا به دنبال یک مدل بسیار ساده، یکی دیگر از مزایای خرید انگشتر دست دوم این است که انتخاب‌های بسیاری برای شما به ارمغان می‌آورد و شما را از خرید مدل دلخواهتان مطمئن می‌کند.

یکی از عواملی که برخی افراد را نسبت به خرید انگشتر دست دوم تحریک می‌کند. و می‌توانند به سوال انگشتر دست دوم بخریم پاسخ مثبت دهند، این است که می‌توانند یک نوع احساس منحصر به فرد داشته باشند و این‌گونه انگشترها به شما این فرصت را می‌دهند که از دوره‌های مختلف طراحی طلا و جواهرات، میراث‌هایی به یادگار داشته باشید. به جای اینکه طلاها و انگشترهای قدیمی را در تصاویر نگاه کنید، می‌توانید یک نمونه از آن را در جعبه جواهر خود داشته باشید. متناوباً، می‌توانید این طرح‌ها را با قیمتی ارزان‌تر از انگشترهای جدید خریداری کنید. به دنبال هر سبکی باشید، انتخاب انگشتر دست دوم در نهایت انتخاب شما را بسیار آسان می‌کند.

  1. اثرات زیست محیطی

عامل مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، این واقعیت است که انگشترهای طلا دست دوم از نظر اخلاقی یک پیام دارند و آن هم عدم وجود تأثیر منفی بر محیط زیست است. استخراج الماس، طلا و سایر فلزات گران‌بها نه تنها بر محیط زیست. بلکه در برخی موارد بر حقوق انسان‌ها در مناطقی که استخراج می‌شوند، تأثیر مخربی دارد. با انتخاب انگشتر طلا دست دوم می‌توانید از بروز این امر جلوگیری کنید.

  1. محصولات قدیمی یا عتیقه همیشه ترند هستند

اگرچه خرید مدل‌های روز همیشه برای همه جذاب‌تر است و با خرید آنها حس می‌کنند که با ترند روز طلا و جواهر همگام شدند، اما از حس و حال انگشترهای قدیمی و عتیقه غافل نشوید. فرض کنید انگشتری که می‌خرید ۴۰ تا ۵۰ سال قدمت دارد، چه حسی از آن به شما دست می‌دهد و از خرید آن چقدر خوشحال خواهید شد؟

این‌گونه انگشترها معمولا ارزش معنوی دارند و البته ارزش مادی آنها نیز بسیار زیاد است. ظرافت و زیبایی انگشترهای عتیقه، به خصوص آن مدل‌هایی که نگین درخشان روی آنها قرار دارد، شما را جذب خود خواهد کرد. تمام این انگشترها در زندگی دیگر افراد نقش متفاوتی داشتند و شما می‌توانید با انداختن آنها از انداختن قطعه‌ای لذت ببرید که زمانی دست شخص دیگری بوده است و خاطرات متفاوتی نسبت به شما با آن انگشتر داشته است.

همچنین ممکن است خوش شانس باشید که مدلی را پیدا کنید که در بازار امروز موجود نیست، اما آن مدل همیشه جزء ترند انگشتر طلا بوده است و همیشه از آن در دنیای مد شنیدید.

  1. سرمایه گذاری بسیار خوب برای آینده

یکی از عواملی که برای خریداران بسیار مهم است، قیمت طلای دست دوم است که نسبت به طلای نو یک تفاوتی دارد و آن هم کم شدن هزینه اجرت ساخت است. اگر قصد سرمایه گذاری در طلا را داشته باشید، می‌توانید روی خرید انگشتر دست دوم حساب کنید و مطمئن باشید که نسبت به طلای نو هزینه کمتری پرداخت می‌کنید و در نتیجه در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید.

  1. به صرفه بودن هنگام فروش

یکی دیگر از دلایلی که خرید انگشتر دست دوم را باارزش‌تر می‌کند این است که چون هنگام خرید اجرت ساخت پرداخت نکردید، هنگام فروش ارزش آن کم نمی‌شود و مجبور نیستید که پول پرداختی به خاطر اجرت ساخت را به عنوان ضرر در نظر بگیرید. حتی در مواقعی اگر قیمت طلا زیاد شده باشد، با خرید انگشتر دست دوم سود نیز خواهد کرد.

هنگام خرید انگشتر طلا دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنید؟

اگر پاسخ سوال انگشتر دست دوم بخریم را دریافت کردید و اگر قصد خرید انگشتر دست دوم را دارید باید به نکات مهمی دقت کنید و بررسی آنها به شما کمک می‌کند که بتوانید کیفیت و صحت قیمت گذاری را بهتر درک کنید.

  1. انگشتر دست دوم را از طلافروشی‌های معتبر بخرید

یک قدم ساده که می‌توانید قبل از خرید انگشتر طلای خود بردارید، بررسی اعتبار و سابقه کاری مکانی است که قصد خرید انگشتر از آنها دارید. آیا برای خرید انگشتر دست دوم سراغ طلافروشان و جواهر سازهای معتبر می‌روید؟ این اولین چیزی است که باید بررسی کنید.

  1. فاکتور را با دقت بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید از آن به عنوان شواهدی در شناسایی عیار و کیفیت انگشتر کمک بگیرید، این مورد است. خرید و فروش طلا به طور کلی باید به صورت قانونی صورت پذیرد و خرید طلا دست دوم بدون فاکتور به هیچ عنوان توسط طلافروشی‌های معتبر انجام نمی‌شود و از آن خودداری می‌کنند.

درست است که شما طلای دست دوم می‌خرید، اما توجه داشته باشید که این نوع طلا نیز باید به شکل صحیح و طبق روال قانونی انجام شود. و باید درست همان راهی را بروید که هنگام خرید نو می‌روید.

 

با مواردی که عنوان کردیم، امیدواریم که در مورد مزیت‌های خرید انگشتر دست دوم اطلاعات بیشتری به دست آورده باشید.

شما می توانید جهت مطالعه مقاله ( ویژگی‌های یک دستبند طلای زیبا و جذاب ) اینجا را کلیک نمائید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اورو

خروج از نسخه موبایل